شناسهٔ خبر: 22947507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

بیمارستان شهدای سرپل ذهاب مرمت و بازسازی می‌شود

کرمانشاه- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: درصدد هستیم در کمترین زمان، بیمارستان شهدای سرپلذهاب را مرمت و بازسازی کنیم و یک بیمارستان هم مجاور آن احداث نماییم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن روشنی امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارشی از فعالیتهای معاونت درمان در ساعات اولیه وقوع زلزله پرداخت و افزود: در همان شب حادثه بلافاصله کمیته بحران معاونت درمان تشکیل شد.

 معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: تیم های ارزیابی حادثه برای پایش مراکز درمانی به محل حادثه اعزام شدند و همچنین تعدادی کار پایش بیمارستان‌های مرکز استان را انجام دادند.

روشنی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در همان لحظات اول حادثه برخی امکانات ما در قصرشیرین برای اربعین در حال آماده باش بودند که بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: ما در همان ابتدا ۹۰ دستگاه آمبولانس و ۱۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس غیر از آنهایی که سپاه و ارتش در اختیارمان قرار داده بودند به محل اعزام کردیم.

روشنی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۴ بیمارستان صحرایی در سرپلذهاب، یک بیمارستان در ثلاث باباجانی و ۲ بیمارستان در اسلام آباد غرب مستقر هستند که در این زمینه بیمارستانهای صحرایی سپاه و ارتش کمک شایانی کردند.

وی با اشاره به عملیات آواربرداری طی ساعات اولیه و بالارفتن آمار مصدومین گفت: حدود ۴۰۰ مجروح را به وسیله هواپیما به سایر بیمارستانها در شهرستان‌های دیگر از جمله البرز، تهران، اصفهان و همدان اعزام کردیم.

وی یادآور شد: نیروهای متخصصی که از دیگر شهرستانها به صورت خودجوش برای کمک آمده بودند با صدور مجوز از مراجع اعزام کننده از سردرگمی خارج شدند و به همکاری پرداختند.

روشنی ابراز داشت: در روز دوم و سوم حادثه با مشکل بیماران خاص از جمله بیماران دیالیزی مواجه شدیم که پس از ۷۲ ساعت با خارج کردن دستگاههای مخصوص از زیر آوار توانستیم مرکز دیالیز را راه اندازی کنیم و تعدادی از بیماران دیالیزی هم به بیمارستان امام رضا(ع) ارجاع داده شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین از تخریب مراکز واحد سلامت روان و ترک اعتیاد در حادثه زلزله خبر داد و افزود: به این منظور طی ۴۸ ساعت اول پس از حادثه یک مرکز MMT راه اندازی کردیم که به بیماران این حوزه با تجویز داروهای خاص خدمات لازم را ارائه کردند.

پذیرش ۱۴ هزار و ۶۹۵ مصدوم طی ۶ روز نخست حادثه

وی همچنین بیان داشت: طی هفته اول کلیه داروها به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می گرفت اما در حال حاضر فقط در شهرستانهای سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی داروها رایگان است و دیگر شهرستان‌ها باید دفترچه درمانی تهیه کنند تا داروها با هزینه کم در اختیارشان قرار بگیرد.

روشنی گفت: به این منظور با سازمان پزشکی هماهنگ کردیم که برای بیماران فقط با اعلام کد ملی دفترچه درمانی صادر شود.

وی در ادامه به آمار پذیرش مجروحین زلزله طی ۶ روز اول حادثه اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت حدود ۱۴ هزار و ۶۹۵ نفر پذیرش شدند که ۱۸۰۰ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند و پس از این مدت افرادی که مراجعه می کنند مصدومین زلزله نیستند و بیشترارتباط غیر مستقیم با حادثه زلزله دارند.

وی بیان داشت: برای رفاه حال بیماران و همراهان آنها یک فاز از بیمارستان اسلام آباد را سریعا مرمت کردیم و همچنین توانستیم یک بیمارستان ۵۰ تخت خوابی را ۱۲ روز پس از حادثه در سرپلذهاب راه اندازی کنیم که شامل بخش های زایمان، اورژانس، بستری مردان و زنان و ... است.

روشنی اظهار داشت: در صدد هستیم در کمترین مدت بیمارستان شهدای سرپلذهاب را مرمت و بازسازی کنیم و یک بیمارستان هم مجاور آن احداث کنیم.

وی تصریح کرد: برای بیمارانی که ترخیص می شوند و مکانی برای سکونت ندارند در بیمارستان امام علی(ع) و بیمارستان فارابی نقاهت گاهی دایر کردیم که بتوانند در آنجا ساکن شوند.

روشنی اظهار داشت: در حال حاضر پایش مجدد مجروحینی که تحت عمل جراحی ناشی از زلزله قرار گرفتند در دستور کار است.

 این مسئول ابراز داشت: طی امروز ۱۶ تیم درمانی به مناطق سرپل‌ذهاب و ثلاث اعزام شدند تا کسانی را که نیاز به مراقبت دارند شناسایی و به آنها ارائه خدمات دهند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۶ نفر از مجروحین در بیمارستان امام خمینی(ره)، ۳۱ نفر در بیمارستان امام رضا(ع) و ۱۵ نفر در بیمارستان امام علی(ع) بستری هستند.

نظر شما