شناسهٔ خبر: 22947468 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

لاوروف:

شبه‌جزیره کره به سوی بحران حرکت می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که وضعیت در شبه‌جزیره کره در معرض ورود به مرحله بحرانی قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که وضعیت در شبه‌جزیره کره در معرض خطر حرکت به سوی «مرحله بحرانی» قرار گرفته است.

خبرگزاری اینترفکس گزارش کرد، لاوروف بعد از نشست سه‌جانبه با وزرای خارجه هند و چین گفت که دهلی نو، پکن و مسکو مخالف گسترش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره می‌باشند.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه (دیروز) به وقت محلی در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز» تصریح کرد که چین باید اقدامات بیشتری برای مهار کره شمالی انجام دهد در غیراینصورت، آمریکا وارد عمل می‌شود.

وی ادامه داد که پکن و باقی جامعه بین‌الملل در حال پیروی از تحریم‌ها علیه «پیونگ‌یانگ» به دلیل گسترش برنامه تسلیحات هسته‌ای می‌باشند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین در خصوص وظیفه چین در قبال کره شمالی اینگونه توضیح داد: «بخواهیم شفاف باشیم باید بگوییم که چین می‌تواند اقدامات بیشتری انجام دهد و تا جایی که بتوانیم فشار بیشتری به آن‌ها در این خصوص وارد می‌آوریم».

وزیر امور خارجه روسیه چندی پیش اعلام کرده بود که کره شمالی آمادگی دارد برای تضمین امنیت خود با واشنگتن وارد مذاکره مستقیم شود.

لاوروف همچنین تصریح کرده بود که طی دیدار با «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا، وی را در جریان این موضوع قرار داده است.

با اینحال، آمریکا، کره جنوبی و ژاپن برای رزمایش دو روزه ردگیری موشک در امتداد ساحل ژاپن آماده می‌شوند و قرار است این رزمایش‌ها روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برگزار شود.

نظر شما