شناسهٔ خبر: 22947383 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تشکیل اتاق عملیات ارتش عراق و نیروهای دموکراتیک سوری

مرکز رسانه ای نیروهای دموکراتیک کرُد سوری موسوم به قسد اعلام کردند که به منظور حفظ امنیت مناطق مرزی میان عراق و سوریه، اتاق عملیات مشترکی با ارتش عراق ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اسپوتنیک»، مرکز رسانه ای نیروهای دموکراتیک سوری که مورد حمایت آمریکا هستند از تشکیل اتاق عملیات مشترک با ارتش عراق خبر داده اند.

بر اساس این خبر این نیروها اعلام کردند که این اتاق عملیات مشترک به منظور هماهنگی برای حفظ امنیت مناطق مرزی میان سوریه و عراق در دیرالزور ایجاد شده است.

روز گذشته یکشنبه گروهی از مسئولان نیروهای دموکراتیک سوری موسوم به قسد با فرماندهانی از ارتش عراق در همین زمینه دیدار و گفتگو کرده اند و به توافق رسیدند که باید وجود تروریست های داعش در دیرالزور هم به صورت کامل از بین برود.

بر اساس این خبر «قاسم محمد صالح» فرمانده نیروهای الجزیره عراق و معاون او ژنرال عبدالحسین از طرف عراق و از طرف نیروهای قسد هم حسن قامشلو و انکیزک خلیل که از فرماندهان عملیات «عاصفه الجزیره/توفان الجزیره» هستند در این دیدار حضور داشته اند.

پیشتر «نسرین عبدالله» سخنگوی رسمی نیروهای حامی زنان، وابسته به نیروهای دموکراتیک کُرد سوری هم  اعلام کرده بود که نیروهای دموکراتیک سوری با نیروهای روسیه در شرق فرات یک اتاق عملیات مشترک تشکیل داده و از این طریق هماهنگی های لازم را انجام می دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما