شناسهٔ خبر: 22947180 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

ابراهیم الجعفری:

لعنت قدس دامن اهانت کنندگان به آن را می گیرد

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، 'ابراهیم الجعفری' امروز (دوشنبه) در کنفرانس نخبگان عراق به منظور آشتی ملی افزود: قدس شریف محل معراج پیامبر اسلام (ص) است و لعنت قدس، دامن اهانت کنندگان به آن را در نهایت خواهد گرفت.

وی با ابراز تاسف از اوضاع امروز جهان عرب و منطقه، گفت: در حالی که اروپا سال ها با هم درگیری و جنگ داشت در نهایت به وحدت رسید، اما واقعیت امروز جهان عرب مایه تاسف است.

الجعفری در خصوص آشتی ملی در عراق نیز گفت: جامعه عراق با هم مشکلی ندارد و این آشتی عملا وجود دارد، اما نیاز است این آشتی نهادینه شده و تداوم داشته باشد.

وزیر خارجه عراق ادامه داد: بسیاری تلاش کردند که از طریق تنوع قومی و دینی موجود در عراق، به این کشور و ملت لطمه بزنند، اما نتوانستند.
وی اضافه کرد: 26.1 درصد موارد ازدواج در عراق بین شهروندان مذاهب مختلف است.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که مردم عراق به شدت به وحدت ملی خود توجه دارند، اما در عین حال نیاز است که اقدامات وحدت بخش در کشور بیشتر شود.

وی با اشاره به پیروزی عراق بر تروریسم داعشی، این دستاورد را نتیجه وحدت همه ملت عراق دانست و از شهداء جنگ با تروریسم، همه یگان های مختلف نیروهای مسلح عراق، مرجعیت عالی دینی این کشور و کشورهایی که در جنگ با تروریسم از عراق پشتیبانی کردند، تقدیر کرد.

الجعفری اضافه کرد: عراق هم اکنون متصدی 16 پست بین المللی در سازمان ملل متحد شده است، بدون اینکه مانند دیگر کشورها برای تصدی این پست ها پول های کلانی هزینه کرده باشد.

وی عراق را از حیث ثروت های طبیعی کشوری غنی در جهان دانست و گفت: عراق کشور فقیری نیست، اما نیاز است که با تلاش جوانان و نخبگان عراقی، این کشور دوباره سرپا بایستد.

در مراسم امروز 'یوسف بن احمد العثیمین' دبیر کل سازمان کنفراس همکاری های اسلامی نیز حضور داشت و طی سخنانی، آشتی را برای جامعه عراق یک ضرورت دانست و گفت: ثبات و پایداری در عراق به معنی ثبات و پایداری در کل منطقه است.

وی خاطر نشان کرد: مرحله بعد از داعش در عراق باید مرحله اصلاحات و آشتی ملی باشد، تا تجربه داعش در این کشور تکرار نشود.

دبیر کل سازمان کنفرانس همکاری های اسلامی در سخنان امروز خود، از هر گونه اشاره به مسئله قدس و تصمیم ترامپ برای انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس شریف سکوت کرد. 

برچسب‌ها:

نظر شما