شناسهٔ خبر: 22947156 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راهیابی 2 اثر از کردستان به نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید

سنندج - ایرنا - فیلم کوتاه 'عروس باران' به کارگردانی آکو زندکریمی و 'مردی که یادش می رفت نفس بکشد' به کارگردانی سامان حسین پور از تولیدات حوزه هنری کردستان به بخش پایانی نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه 'امید' راه یافت.

صاحب‌خبر -

مدیر امور فرهنگی و هنری حوزه هنری کردستان روز دوشنبه در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه 'امید' دی ماه امسال در 2 بخش داستانی و مستند در شهر تاریخی یزد برگزار می شود.
ایرج کاکی افزود: این جشنواره با موضوع حوادث، آگاهی از مخاطرات، ارتقای تاب آوری جامعه، افزایش امید، ترویج فرهنگ ایمنی، کاهش خطر پذیری بلایای طبیعی، مدیریت بحران و رفتار انسان ها در بحران از سوم تا پنجم دی ماه جاری برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در این جشنواره و براساس رای هیات داوران 338 اثر ارسالی 13 اثر به بخش نهایی راه پیدا کرد که در این میان فیلم کوتاه 'مردی که یادش می رفت نفس بکشد' به نویسندگی و کارگردانی سامان حسین پور تولید حوزه هنری کردستان به رقابت با دیگر آثار راه یافته می پردازد.
به گفته وی همچنین در بخش آموزشی و تلویزیونی در 2 ساختار انیمیشن و سایر ساختارهای تلویزیونی از میان 167 اثر ارسالی، 16 اثر به بخش نهایی راه پیدا کرد که فیلم 'عروس باران' به نویسندگی و کارگردانی آکو زندکریمی تولید حوزه هنری کردستان نیز به چشم می خورد.
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید، پنجم دی ماه امسال همزمان با روز ملی ایمنی در برابر زلزله و سالروز زمین لرزه سال 1382 بم در شهر یزد برگزار خواهد شد.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108

نظر شما