شناسهٔ خبر: 22947065 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پوتین دستور خروج نیروهای روسی از سوریه را صادر کرد

ئیس جمهور روسیه پیش از سفر به ترکیه و مصر از پایگاه «حمیمیم» در استان «لاذقیه» سوریه بازدید و دستور خروج نیروهای روسیه از سوریه را صادر کرده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از اسپوتنیک روسیه ،رئیس جمهور روسیه دوشنبه صبح وارد پایگاه هوا-فضای روسیه در «حمیمیم» سوریه  شد و پس از آن دستور خروج واحدهای نظامی روسیه از سوریه را صادر کرد.

« ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیش از سفر به ترکیه و مصر از پایگاه «حمیمیم» در استان «لاذقیه» سوریه بازدید و دستور خروج نیروهای روسیه از سوریه را صادر کرده است.

وی در این پایگاه با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نیز دیدار و گفتگو کرده است. پوتین سپس اظهار داشته است: «به وزارت دفاع و ستاد کل ارتش روسیه دستور آغاز عقب نشینی واحدهای نظامی از سوریه را صادر کردم. واحدهای ما از اینجا با پیروزی به کشورشان بازمی‌گردند»

پوتین در ادامه گفت: دو پایگاه نظامی روسیه به طور دائم در طرطوس و حمیمیم مستقر خواهد بود.

«ویکتور اوزروف» رئیس کمیسیون امور دفاعی شورای فدراسیون روسیه نیز در مسکو اعلام کرد: «واحدهای روسی به سرعت از سوریه خارج خواهند شد. احتمالا این امر چند هفته طول خواهد کشید».

بنابر این گزارش،درگیری های مسلحانه در سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه یافته است و طبق آمار سازمان ملل طی این مدت بیش از 220 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. مذاکرات برای حل و فصل این درگیری در آستانه و ژنو صورت می گیرد. آمریکا از سال 2014 در حال اجرای عملیات علیه  گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) در خاک سوریه بدون موافقت مقامات این کشور است و این کار را تحت عنوان ائتلاف بین المللی ضد تروریسم انجام داده است. روسیه نیز از سپتامبر 2015 در حال اجرای عملیات علیه داعش در سوریه اما با موافقت دمشق است.

 

نظر شما