شناسهٔ خبر: 22946887 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام دیرباز:

دانشگاه قم سنت حسنه ماندگار آیت الله قاضی خرم آبادی است

رییس دانشگاه قم گفت: دانشگاه قم سنت حسنه ای ماندگار از آیت الله قاضی خرم آبادی است که به تربیت جوانان و دانشجویان انقلابی و متعهد می پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز در مراسم بزرگداشت سالگرد آیت الله قاضی خرم آبادی که پیش از ظهر امروز در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد با اشاره به ویژگی های شخصیتی آیت الله قاضی خرم آبادی عنوان کرد: ایشان شخصیتی دینی و معنوی بودند که تمام عمر خود را در راه اعتلای دین مقدس اسلام و احکام نورانی قرآن و ترویج معارف قرآنی صرف کرد.

وی افزود: آیت الله قاضی خرم آبادی، عالمی مجاهد و انقلابی، فقیهی وارسته و انسانی خیّر و نوع دوست بود که در تمام عمر به اسلام خدمت کرد.

رییس دانشگاه قم تصریح کرد: ایشان از نخستین طلابی بود که برای تحصیل در حوزه علمیه از خرم آباد به قم آمد و در دوره رژیم ستمشاهی که تحصیل در حوزه سختی فراوانی داشت، ایشان به همراه آیت الله کمالوند خرم آبادی مسیر تحصیل علوم دینی را انتخاب کرد.

وی بنیانگذاری دانشگاه قم را سنت حسنه ماندگار آیت الله قاضی خرم آبادی دانست و خاطرنشان کرد: ایشان بنیانگذار مدرسه عالی قم که بعدها تبدیل به دانشگاه قم شد، بود و با توانی مثال زدنی، بیابان و کویر را تبدیل به دانشگاه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز اضافه کرد: دانشگاه قم سنت حسنه ای ماندگار از ایشان است که به تربیت جوانان و دانشجویان انقلابی و متعهد می پردازد.

وی ادامه داد: آیت الله قاضی خرم آبادی در اواخر عمر خود نیز که به علت بیماری در بستر بود، حضور در دانشگاه را کاری الهی، معنوی و فرهنگی می دانست و تا آخر عمر در مدیریت دانشگاه نقشی فعال داشت.

رییس دانشگاه قم تأکید کرد: ایشان تا زمانی که کمترین توان را برای فعالیت داشت، هیچ دریغی در کمک به پیشرفت اهداف اسلام و خدمت به انقلاب نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در پایان خاطرنشان کرد: همه ما باید از این شخصیت معنوی، انقلابی و مجاهد درس بگیریم که تا آخرین توان در راه دفاع از اسلام و ارزش ها ایستادگی کنیم./872/پ۲۰۲/ی

نظر شما