شناسهٔ خبر: 22946621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

یوسفوند خبرداد:

برگزاری گفتمان دینی «دانش‌آموزان مسلمان جهان» طی اردیبهشت‌ماه 97 در لرستان

گروه فرهنگی: معاون آموزش و پرورش لرستان از برگزاری گفتمان دینی دانش‌آموزان مسلمان جهان طی اردیبهشت‌ماه 97 در لرستان خبرداد و اظهارکرد: این برنامه با حضور دانش‌آموزان مسلمان 10 کشور جهان به میزبانی خرم‌آباد برگزار می‎شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محسن یوسفوند، معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان، امروز دوشنبه، 20 آذرماه در جمع خبرنگاران، در تشریح برنامه‌های هفته قرآن آموزش و پرورش، با بیان این‌که هفته آخر آذرماه به‌عنوان هفته قرآن نام‌گذاری شده است و برنامه‌های زیادی را طی این هفته برگزار خواهیم کرد، گفت: در نظر است روز سه‌شنبه، 21 آذرماه یک محفل قرآنی با حضور نخبگان قرآنی دانش‌آموزی در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شود و طی آن از فعالان قرآنی در بخش حافظان و قاریان دانش‌آموزی و فرهنگیان تجلیل خواهد شد.
وی همچنین از تالیف کتابی با عنوان «فضای مجازی و آسیب‌های آن» توسط استان لرستان خبرداد و افزود: کتاب فضای مجازی و آسیب‌های آن، کتابی است که توسط صاحبان‌نظران و نویسندگان لرستانی به دستور وزارت آموزش و پرورش تالیف شده است که این‌کتاب طی سال‌تحصیلی آینده، به کتب درسی دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم اضافه خواهد شد.
معاون پرورشی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به برپایی نمازجماعت در مدارس لرستان، گفت: یک‌هزار و 560 نمازخانه مستقل در لرستان وجود دارد که 850 نفر فرهنگی شایسته پیش‌نمازی و 721 نفر روحانی به‌عنوان پیش‌نماز در این‌ مدارس حاضر می‌شوند.
یوسفوند در ادامه با بیان این‌که از بین 320 هزار دانش‌آموز لرستانی طی سال‌تحصیلی گذشته، 165 هزار نفر رشته، در مسابقات قرآنی، احکام، نهج‌البلاغه و... شرکت کرده‌اند، اضافه کرد: در این مسابقات در سطح ملی و کشوری دانش‌آموزان لرستانی توانستند، به مقام‌های خوبی دست یابند.
وی در بخشی از سخنانش با بیان این‌که گفتمان دینی دانش‌آموزان مسلمان جهان در لرستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: تصویب این طرح به سختی انجام شد و مقرر‌شده که این طرح در اردیبهشت‌ماه سال 97 با حضور دانش‌آموزان مسلمان 10 کشور جهان به میزبانی خرم‌آباد برگزار شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان در خصوص این طرح، تصریح کرد: در طرح گفتمان دینی دانش‌آموزان مسلمان جهان، دانش‌آموزان ظرفیت‌های برجسته دین اسلام را در قالب شعر و سرود به یکدیگر معرفی می‌کنند و بنا داریم در سال‌های بعد دانش‌آموزان کشورهای بیشتری در این برنامه شرکت کنند.

نظر شما