شناسهٔ خبر: 22946391 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

لاوروف: بحران کره در حال ورود به "فاز داغ" است

بر اساس گزارش خبرگزاری اینترفاکس روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور امروز دوشنبه هشدار داده، وضعیت در شبه جزیره کره با خطر ورود به "فاز داغ" روبرو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه این اظهارات را در جریان یک نشست سه جانبه وزرای خارجه روسیه، هند و چین در شهر دهلی نو مطرح کرد.

او در ادامه این اظهاراتش خاطرنشان کرد، هر سه کشور نمی‌خواهند تنش‌ها در شبه جزیره کره بیشتر از آنچه که هست تشدید شود.

این اظهارات لاوروف در حالی مطرح شده که آنتون موروزوف، یک قانونگذار روس نیز مدعی شد، کره شمالی آماده آزمایش یک موشک دوربرد با قابلیت هدف قرار دادن آمریکا است.

چند روز پیش نیز یک مقام سازمان سیا اعلام کرد: دولت کیم جونگ اون احتمال دارد یک موشک جدید و یا یک آزمایش هسته‌ای دیگر در طول چند روز آینده داشته باشد.

اخیرا گروهی از نمایندگان روسیه به پیونگ یانگ رفته بودند تا حل بحران شبه جزیره کره را تسهیل کنند.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از کنفرانس خبری مشترک با همتایان هندی و چینی خود تاکید کرد: ما بر تسریع روند حل سیاسی در سوریه طبق قطعنامه ۲۲۵۴ و ادامه همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم توافق کردیم.

وزیر خارجه روسیه بعد از نشست سه جانبه در دهلی نو تاکید کرد، روسیه، چین و هند آماده تقسیم مهارت‌های خود در زمینه مبارزه با تروریسم و مقابله با منابع مالی آن با کشورهای دیگر هستند.

لاوروف افزود: وزیران خارجه سه کشور بر جنگ بی‌امان با تروریسم از جمله اشاعه ایدوئولوژی افراط‌گرایی تاکید کردند. روسیه لیستی از بیانیه‌های تروریست‌های بین‌المللی تهیه کرده و این لیست شکلی از همکاری با شرکایمان از چین و هند است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما