شناسهٔ خبر: 22946140 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/خبر بروزرسانی شده است/

پوتین خواهان ازسرگیری گفتگوی فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها پیرامون تمامی مسائل شد

رئیس جمهوری روسیه از طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی خواست تا گفتگوها میان خود را در سریع‌ترین زمان ممکن پیرامون تمامی مسائل از جمله وضعیت قدس از سربگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بعد از سفر کوتاهش به پایگاه حمیمیم در سوریه و دیدارش با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه وارد فرودگاه قاهره شد.

پوتین در دیداری با عبدالفتاح سیسی گفت: روسیه و مصر خواهان ازسرگیری گفتگوی مستقیم میان طرف‌های درگیر در فلسطین هستند. ما خواهان ازسرگیری گفتگوی فلسطینی –اسرائیلی در سریع‌ترین زمان ممکن و پیرامون تمامی مسائل جنجالی از جمله وضعیت قدس هستیم.

وی افزود: ما بر این باوریم که هر گامی پیش از نتایج گفتگو میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها، سازنده نیست.

در همین حال، عبدالفتاح سیسی در کنفرانس خبری با ولادیمیر پوتین گفت: در دیدار با رئیس جمهوری روسیه، بر حفظ وضعیت قانونی قدس در سایه قطعنامه‌های سازمان ملل تاکید کردم.

رئیس جمهوری مصر بر اهمیت نقش روسیه در مساله فلسطین نیز تاکید کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما به تلاش‌ها برای حمایت از راهکار سیاسی در لیبی و جلوگیری از وقوع خلأ امنیتی و سیاسی در این کشور ادامه خواهیم داد.

سیسی خاطرنشان کرد: ما بر حل مسالمت آمیز بحران‌های سوریه و لیبی تاکید داریم.

این دومین سفر پوتین به مصر از زمانی است که عبدالفتاح سیسی پست ریاست‌جمهوری این کشور را در دست گرفته است. این سفر درحالی صورت می‌گیرد که اخیرا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت.

قرار است قاهره امروز(دوشنبه) میزبان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز باشد.

انتهای پیام

نظر شما