شناسهٔ خبر: 22946139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس انجمن خوشنویسی خراسان‌رضوی:

جشنواره خوشنویسی استان خراسان‌رضوی اسفندماه امسال برگزار می‌شود

R41347/P41362/S6,1188/CT1

رئیس انجمن خوشنویسی خراسان‌رضوی گفت: جشنواره خوشنویسی خراسان‌رضوی اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: انجمن خوشنویسی خراسان‌رضوی به مناسبت هفته خوشنویسی همزمان با ماه محرم، در نگارخانه میرک نمایشگاهی جهت رونمایی آثار مهندسان و اعضای انجمن برگزار کرد.

رئیس انجمن خوشنویسی خراسان‌رضوی گفت: این نمایشگاه در تاریخ 22 مهر سال 96 با دعوت پیشکسوتان جهت تجلیل از آنها و ارائه لوح تقدیر توسط معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد.

باقرزاده با اشاره به دیدار از خانواده‌های مدرسین خوشنویسی شهید توسط انجمن خوشنویسی خراسان‌رضوی در پی هفته خوشنویسی، و عرضه هدایا به این خانواده‌ها، خاطرنشان کرد: این موضوع در یک مجموعه به‌نام "اشک قلم" در حال چاپ است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارگاه در سطح شهر در مترو ایستگاه‌ بسیج در هفته جاری، تصریح کرد: کارگاهی توسط سلطان‌علی مشهدی در ساختمان شماره دو برپا شده؛ همچنین کارگاهی نیز در روز ملی بزرگداشت حافظ، در مجموعه تفریحی کوهسر هاشمیه تشکیل شد.

باقرزاده با اشاره به برگزاری نخستین و دومین نمایشگاه با رونمایی خط‌های استاد فراستی و استاد ملک، افزود: افتتاحیه در نگارخانه رضوان با رونمایی آثار کاظم خراسانی در حال برنامه‌ریزی است.

رئیس انجمن خوشنویسی خراسان‌رضوی با اشاره به وجود بالغ بر 350 فارغالتحصیل ممتاز و غیرممتاز خوشنویس استان خراسان‌رضوی ادامه داد: برگزاری جشنواره خوشنویسی در اسفندماه به کمک معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن و عترت صورت می‌گیرد.

باقرزاده با اشاره به وجود همکاری کمرنگ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد و عدم حمایت مالی به‌‌عنوان یکی از کاستی‌های انجمن خوشنویسی خراسان‌رضوی بیان کرد: تمام هزینه‌ها با پول دریافت شده از هنرجویان پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: تلاش‌هایی از سوی انجمن خوشنویسی خراسان‌رضوی اعم از نامه‌نویسی و تقاضا از رسانه‌ها در راستای اعلام این موضوع در جهت اخذ ساختمان کاملاً مستقل انجام شده اما هنوز با وجود قول‌های بسیاری که شنیده می‌شود، نتیجه‌ای حاصل نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما