شناسهٔ خبر: 22946083 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور وزیر اوقاف الجزایر: اتحاد مسلمانان باعث عقب نشینی ترامپ می شود

الجزیره-ایرنا-«یوسف مشریه » مشاور وزیر اوقاف الجزایر با بیان اینکه دشمنان سعی در ایجاد تفرقه میان مسلمانان دارند، گفت: مسلمانان با اتحاد می توانند رئیس جمهوری آمریکا را ناچار به عقب نشینی از مواضعش در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی کنند.

صاحب‌خبر -

یوسف مشریه امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مورد قدس با یکصدمین سال صدور بیانیه بالفور همزمان شده است و این مساله نشان می دهد که جسارت آن ها افزایش یافته، زیرا وقتی می بینند مسلمانان با هم متحد نیستند، آن ها جسورتر می شوند.
دبیر کل سابق انجمن علمای منطقه ساحل آفریقا با بیان این که دشمنان پیوسته سعی در ایجاد درگیری و تفرقه میان مسلمانان دارند، افزود: دشمنان باعث ایجاد درگیری های داخلی در کشورهای اسلامی هستند و دستگاه های اطلاعاتی آن ها پیوسته سعی در تفرقه افکنی میان مسلمانان دارند.
مشاور وزیر اوقاف الجزایر اضافه کرد: القاعده و داعش ساخته و پرداخته دستگاه های اطلاعاتی دشمنان امت اسلامی است و آن ها برای رسیدن به اهداف خود سعی می کنند اینگونه گروه ها را به وجود آورند و میان شیعه و سنی اختلاف بیندازند تا از این راه به اهداف خود برسند.
وی افزود: باید جبهه داخلی در جهان اسلام را از طنجه در مغرب تا جاکارتا در اندونزی، تقویت کرد؛ همه باید برای کمک به فلسطین و قدس وارد عمل شوند؛ علما، دانشگاهیان، اهالی رسانه، نویسندگان، سیاستمداران و همه اقشار مردم باید با قاطعیت این اقدام را محکوم کنند تا دشمنان متوجه شوند مسلمانان تا چه حدی در خصوص مساله فلسطین و قدس حساسیت دارند و این اقدام آن ها بدون بها نخواهد بود، با این اقدام می توان باعث شد آمریکا عقب نشینی کند و کشورهای دیگر همسو با ایالات متحده به فکر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نیفتند.
مشریه در ادامه گفت: یکی دیگر از مهم ترین راه های مقابله با رژیم صهیونیستی و حامیانش، تقویت جریان مقاومت است.
وی افزود: ما تجربه های بسیار خوبی در جهان اسلام درخصوص مقاومت داریم، به عنوان مثال مردم الجزایر با مقاومت در مقابل اشغالگران فرانسوی توانستند آن ها را از کشور خود بیرون کنند، مقاومت راه حلی است که همه آزادگان جهان از آن حمایت می کنند و باعث می شود صهیونیست ها تسلیم شوند.
مشریه همچنین در خصوص موضع گیری اتحادیه عرب و اثر گذاری این اتحادیه نیز گفت: اقدام اخیر ترامپ بسیار خطرناک است، اما اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی هنوز موضع گیری قدرتمندی در این خصوص نداشته اند.
وی تاکید کرد: همه باید از قیام و انتفاضه سوم فلسطین حمایت کنند، با اتحاد مردم و به راه افتادن انتفاضه سوم، ترامپ ناچار به عقب نشینی از موضع خود می شود.
مشاور وزیر اوقاف الجزایر در پایان گفت: مسجد الاقصی قبله نخست مسلمانان جهان است و این برای همه مسلمانان جهان اهمیت زیادی دارد و اکنون فرصتی است برای اتحاد همه مسلمانان تا توطئه های دشمنان را خنثی کنند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته در سخنانی در کاخ سفید با بیان اینکه قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را آغاز کند.
شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد و اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با قدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».
خاورم **2041**1275
خبرنگار: سید شاهپور حسینی* انتشار دهنده: مجید جعفری

انتهای پیام /*

نظر شما