شناسهٔ خبر: 22946041 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

افزایش ظرفیت تولید نیروگاه اتمی بوشهر

نیروگاه اتمی بوشهر دوازدهم شهریور ماه سال گذشته برای نخستین بار 70 مگاوات برق تولیدی خود را وارد شبکه برق کرد و از آن پس به تدریج ظرفیت تولید این نیروگاه افزایش یافت که هم اکنون این ظرفیت به 940 مگاوات رسیده است.

صاحب‌خبر -
مهر: معاون سازمان انر‍‍ژی اتمی ایران از افزایش ظرفیت تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر به 940 مگاوات خبر داد.

محمد احمدیان اعلام کرد: نیروگاه اتمی بوشهر دوازدهم شهریور ماه سال گذشته برای نخستین بار 70 مگاوات برق تولیدی خود را وارد شبکه برق کرد و از آن پس به تدریج ظرفیت تولید این نیروگاه افزایش یافت که هم اکنون این ظرفیت به 940 مگاوات رسیده است.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت: اورانیوم کلید بهره برداری از انرژی هسته ای است که با استفاده از آن می توان برق تولید کرد.

به گفته احمدیان، در زمان حاضر افزون بر 260 هزار مگاوات نیروگاه آب سنگین در جهان در حال بهره برداری است و همچنین 280 هزار مگاوات نیروگاه آب سنگین نیز در کل جهان در دست ساخت قرار دارد.

وی در ادامه در خصوص تاریخچه احداث نیروگاه اتمی در کشورمان، گفت: در آبان سال 1351 قرارداد احداث نیروگاه اتمی بوشهر با یک شرکت آلمانی با ظرفیت 2 واحد 1300 مگاواتی بسته شد و در اردیبهشت سال 1353 محل احداث نیروگاه مذکور رونمایی شد که در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ساختمان های این نیروگاه احداث شد اما پس از آن همکاری کشور آلمان متوقف شد.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران افزود: در سال 1373 توافق نامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و کشور روسیه منعقد و 4 سال بعد الحاقیه ای به این قرارداد اضافه شد که در واقع نقطه شروع احداث این نیروگاه از سال 1377 محسوب می شود.

نظر شما