شناسهٔ خبر: 22946026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

هفته فرهنگی خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از برگزاری هفته فرهنگی استان در ۱۰ شهرستان خبر داد و اظهار داشت: اینکه یکی از اولویت های ما در برگزاری این برنامه استفاده از فرهنگ و هنر بومی هر شهرستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امروز (20 آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون هفته فرهنگی استان، گفت: خوزستان علاوه بر پتانسیل هایی در بخش های اقتصادی، ظرفیت های بالایی هم در حوزه های فرهنگی دارد که باید معرفی شوند.

 

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی خوزستان در 10 شهر استان، افزود: این برنامه در شهرهای اهواز، دزفول، شوشتر، ماهشهر، بندرامام، شوش، بهبهان، آبادان، مسجدسلیمان و امیدیه برگزار و در هر شهرستان به مدت یک هفته برنامه های شاد و مفرحی اجرا می شود.

 

جوروند، با بیان اینکه یکی از اولویت های ما در برگزاری این برنامه استفاده از فرهنگ و هنر بومی هر شهرستان است، اضافه کرد: بنا شد در هر شهرستان که این برنامه به اتمام می رسد اجرای فاخری از گروه موسیقی ملی و سنتی «ناگفته ها» توسط استاد شهرام ناظری و حافظ ناظری برگزار شود.

 

وی با اشاره به اینکه اولین برنامه هفته فرهنگی خوزستان، در شهرستان شوشتر برگزار شد و 22 آذر هم این برنامه در ماهشهر اجرا می شود، عنوان کرد: نقاشی های قهره خانه ای، هنرهای تجسمی، کاریکاتور، نقاله خوانی، شاهنامه خوانی، تولیدات فیلم کوتاه و ... از جمله برنامه هایی است که اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد: اجرای نمایش های خیابانی، نمایشگاه هنرهای تجسمی، برنامه های قرآنی، اجرای گروه تواشیح، برنامه های طنز، نمایش آثار هنری، نمایش فیلم، اجرای موسیقی، کارگاه آموزشی، برنامه های فرهنگی و ادبی همچون شعر و داستان، تجلیل از نخبگان و رونمایی از آثار فاخر و ... از دیگر برنامه های ما در استان تا پایان سال جاری است.

 

نظر شما