شناسهٔ خبر: 22946009 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آموزش 400 قرآن آموز در مؤسسه یاس بهشتی اهر

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآنی یاس بهشتی اهر با بیان اینکه 400 قرآن آموز در این مؤسسه به قرآن آموزی مشغول هستند، گفت: این تعداد قرآن آموز در رده‌های سنی، کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال آموزش می‌بینند.

صاحب‌خبر -

ریحانه اسکندری، مدیر مؤسسه قرآنی یاس بهشتی اهر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 400 قرآن آموز در این مؤسسه به قرآن آموزی مشغول هستند، گفت: این تعداد قرآن آموز در رده‌های سنی، کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال آموزش می‌بینند.

وی با اشاره به گرایش‌های قرآنی موسسه خاطرنشان کرد: قرآئت سطح ۱تا سطح 5، ویژه 3 الی 6 سال، مفاهیم قرآن، حفظ قرآن، تدبر در قرآن، تجوید و دوره‌های تخصصی تربیت معلم قرآن، روانخوانی و روخوانی از دوره‌‏هایی است که هم‌اکنون تشکیل می‏‌شود.
اسکندری بااستناد به فرموده پیامبراکرم(ص) ادامه داد: پیغمبر(ص) می فرمایند: بهترین شما کسیست که قرآن را بیاموزد و آموزش دهد.
مدیر مؤسسه قرآنی یاس بهشتی اهر با اشاره ای یه امتیازات ذکر و یاد خدا یادآور شد: ذکر خدا و یاد خدا که هدف عبادت است، دل را جلا می دهد و صفا می‌بخشد وآنرا آماده تجلیات الهی قرار می دهد.
وی افزود: نقش و اهمیت قرآن در زندگی انسان چندان مورد توجه نیست و همین امر مانعی برای ارتقای معرفت قرآنی و تدبر در این کتاب آسمانی است.
وی از ناشناخته بودن جایگاه قرآن در  میان مردم گفت و افزود: با اينكه قرآن كريم برای تمام ابعاد زندگی برنامه دارد، ولی با كمال تاسف بايد اذعان داشت كه مسلمانان در گذشته و حال قرآن را رها كرده و به كتابهای ديگر روی آورده اند.
اسکندری قرآن را کتاب دنیا و آخرت دانست و تاکید کرد: قرآن کتاب دنيا و آخرت است و هم به زندگی مادی نظر می‌گسترد و راه می‌نمايد و هم به زندگی معنوی گرايش دارد و رهايی و رستگاری می آفريند و اين دو اصل و قانون عام و مکمل به تشکيل جامعه‌ای رشد يافته و بالنده و برخوردار از همه مواهب مادی و معنوی می انجامد که حيات خاکی و سمایی انسان را به اوج کمال رهنمون می شود.

نظر شما