شناسهٔ خبر: 22945842 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پاپی‌زاده در گفت‌وگو با فارس:

رقم اعلام‌شده واردات شکر توسط شرکت کارون و نیشکر با نتایج بررسی‌ها تفاوت دارد

عضو کمیته تفحص از شرکت کارون و نیشکر خوزستان با اشاره به بررسی تفاوت رقم واردات شکر توسط این شرکت با میزان مجاز اعلام شده از سوی دولت گفت: رقم اعلام‌شده از طرف شرکت با رقمی که ما به آن رسیده‌ایم تفاوت دارد.

صاحب‌خبر -

عباس پاپی‌زاده عضو کمیته تحقیق و تفحص از شرکت کشت و صنعت کارون و نیشکر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به برگزاری مرتب نشست‌های این کمیته، گفت: نتیجه‌ای که فعلاً کمیته تحقیق و تفحص به آن رسیده این است که عامل اصلی ضرر و زیان شرکت کارون، مدیریت ضعیف بوده است.

وی با تصریح بر اینکه زیان انباشته‌ای که شرکت کشت و صنعت کارون و نیشکر به جای گذاشته معادل قیمتی است که بر روی آن جهت فروش گذاشته‌اند، خاطرنشان کرد: رقمی که از زیان انباشته شرکت کشت و صنعت کارون و نیشکر اعلام کرده‌اند 1500 الی 1600 میلیارد تومان است که ما فکر می‌کنیم این عدد باید بالاتر از این باشد.

پاپی‌زاده با یادآوری اینکه بحث تولید، بازدهی، نیروی انسانی، مدیریت اعتبارات، خودکفایی، واردات شکر و تفاوت آمارها از جمله سرفصل‌های تحقیق و تفحص از شرکت کشت و صنعت کارون و نیشکر خوزستان است، گفت: دولت اجازه داده است که کارخانجاتی که تولیدکننده شکر هستند سهمی هم در واردات آن داشته باشند تا در راستای تقویت تولید داخل به کار گرفته شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی از وجود تفاوت آماری میان سهمیه اعطا شده به این شرکت کشت و صنعت کارون و نیشکر جهت واردات و رقم واردات صورت گرفته خبر داد و اظهار داشت: به علاوه رقمی که مدیران شرکت کشت و صنعت کارون و نیشکر خوزستان از واردات شکر خود اعلام کرده‌اند با رقمی ما به آن رسیده‌ایم تفاوت دارد که در حال بررسی آن هستیم. 

انتهای پیام/

نظر شما