شناسهٔ خبر: 22945504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون آموزش و پرورش لرستان:

یک هزار و 560 مدرسه لرستان دارای نمازخانه مستقل هستند

خرم آباد -ایرنا- معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: در حال حاضر در یک هزار و 560 مدرسه این استان نمازخانه مستقل وجود دارد و نماز جماعت اقامه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا محسن یوسفوند روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در مدارس فاقد فضای نمازخانه نیز نماز جماعت برگزار می شود ، افزود: 721 روحانی جهت اقامه نماز جماعت در سامانه کلید رضوان ثبت نام و با آموزش و پرورش استان همکاری دارند.
یوسفوند ادامه داد: نمازخانه های مدارس استان نیازمند 16 هزار مترمربع فرش بود که از این میزان هشت هزار متر مربع تامین شده و امسال نیز چهار هزار و 500 متر فرش تامین خواهد شد.
وی به نواختن زنگ نماز در مدارس استان اشاه کرد و گفت: برابر با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش 20 دقیقه پس از اذان به زنگ نماز مدارس شیفت ظهر اختصاص دارد و در سطح مدارس نماز جماعت برگزار می شود.
معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به بزرگداشت هفته قرآن کریم در هفته پایانی آذرماه بیان کرد: بزرگترین رویداد قرآنی با گردهمائی 2 هزار نفر از نخبگان و فعالان عرصه قرآن سه شنبه 21 آذر ماه جاری در حسینسه ثار الله برگزار خواهد شد.
وی افزود: هفته بزرگداشت قرآن کریم با اجرای برنامه های متنوع و مسابقات قرآنی در مرحله آموزشگاهی از 23 آذرماه جاری آغاز می شود.
یوسفوند همچنین به برگزاری گفتمان دینی دانش آموزان جهان اسلام در اردی بهشت ماه سال 97 اشاره کرد و گفت: در این گردهمائی نیز ظرفیت ها و نقاط برتر دین اسلام در قالب شعر،مقاله و سرود معرفی می شود.

**20 میلیارد ریال صرف تعمیر و توسعه فضاهای پرورشی لرستان شده است
معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان همچنین گفت: محدودیت های مالی و اعتباری مانع از توجه به حوزه پرورشی در آموزش و پرورش لرستان نشده است و در این راستا علاوه بر تجهیز کانون پرورشی فرهنگی پلدختر، 2 چمن مصنوعی در کانون پرورشی فرهنگی شهرستان الشتر و دورود ایجاد شده است.
وی به ظرفیت اردوگاه آیت الله کمالوند خرم آباد نیز اشاره کرد و اظهار کرد: این اردوگاه قابلیت تبدیل به اردوگاه ملی در استان را دارد.
به گفته یوسفوند سالانه 50 هزار دانش آموز در این اردوگاه حاضر می شوند و سال گذشته پنج میلیارد ریال جهت تجهیز و توسعه این اردوگاه هزینه شده است.

**18 هزار دانش آموز در مناطق حاشیه ای لرستان در معرض آسیب های اجتماعی هستند
معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه 18 هزار دانش آموز در مناطق حاشیه ای لرستان در معرض آسیب های اجتماعی هستند گفت: با همکاری قرارگاه صاحب الامر دانش آموزان حاشیه خرم آباد تحت پوشش خدمات فرهنگی، تربیتی و اقتصادی قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه این دانش آموزان در معرض آسیب های اجتماعی و تهدید قرار دارند ادامه داد: مهارت آموزی در راستای مسائل تربیت،فرهنگی و اقتصادی در دستور کار این طرح قرار دارد و از سال تحصیلی آینده کل مناطق استان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.
به گفته وی کتاب فضای مجازی و آسیب های آن به عنوان تهیه و تدوین معاونت پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش از سال تحصیلی آینده در مدارس کشور تدریس می شود.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی

انتهای پیام /*

نظر شما