شناسهٔ خبر: 22944609 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاهش 95 درصدی آتش سوزی در مراتع شهرستان بروجرد

صاحب‌خبر -

امیر ثقلینی روزدوشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: یکی ازمضرات مهم آتش سوزی از بین رفتن پوشش گیاهای منابع طبیعی و مراتع است.
به گفته وی برخی از کشاورزان نیز به علت نا آگاهی و براساس یک رسم قدیمی مزارع خود را پس از برداشت محصول آتش می زنند که این اقدام علاوه برآلودگی محیط زیست، باعث زیان وخسارت جبران ناپذیری به خاک زمین های کشاورزی و مراتع می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بروجرد اظهارکرد: با بررسی وتحقیق کانون های حریق و نقاط حادثه خیزدر مراتع شهرستان درسال های گذشته را شناسایی و با کار کارشناسی اقدام به پیشگیری حریق دراین مراتع شده است.
ثقلینی اضافه کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی درروستاها برای جوامع محلی و بهره برداران منابع طبیعی درمراتع یکی ازموارد مهم درکاهش حریق درمراتع بوده است.
وی ادامه داد: مشارکت عمومی جوامع محلی و دوستداران طبیعت در کاهش حریق در مراتع بسیار موثر است و دراین راستا با همکاری بخشداران اشترینان و بخش مرکزی و آموزش دهیاران و شوراهای اسلامی روستا اقدامات خوبی انجام گرفته است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: با برنامه ریزی به عمل آمده امسال بیش از10 هزارتن ازاقشارمختلف مردم به عنوان همیارطبیعت ثبت می شوند.
شهرستان بروجرد دارای بیش از 96 هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی است.
7190/7273 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی ** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی

انتهای پیام /*

نظر شما