شناسهٔ خبر: 22944407 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

مالزی؛ کارت‌پستالی از هنر معماری و شگفتی‌های طبیعت

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، تور مالزی را به یکی از زیباترین کشورهای جنوب شرقی آسیا می‌برد. دنیایی که شاید برای اولین‌بار با رنگ‌های چشم‌نواز درختان، کریستال آب‌های آبی و ساحل‌های شنی سفید آن روبه‌رو می‌شوید.آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان شما را با این نقطه‌ی دیدنی جهان آشنا می‌کند که می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های سفر پاییزی برای شما باشد.
 
مالزی کشوری مسلمان، مدرن و به‌دور از مناقشات سیاسی و منطقه‌ای، شما را در دنیای مدرن و پیشرفته در کنار فرهنگ آرام و اسلامی غرق می‌کند. به‌طور قطع در ابتدای این سفر شما با تور کوالالامپور میهمان شهر برج‌های بلند و معماری‌های نوین می‌شوید که بی‌اغراق در اینجا بیش از آنکه به‌ روبه‌روی خود نگاه کنید سربه آسمان می‌برید و چشم به طبقات محو شده‌ی برج‌ها که در میان ابرها گم شده‌اند می‌دوزید.

کوالالامپور؛ هم‌نشینی طبیعت در میان آسمانخراش‌ها
پایتخت مالزی با هوایی بسیار تمیز و مطبوع شما را از سوز پاییزی و برگ‌های طلایی به سرزمین نسیم‌های آرام و درختان سبز می‌رساند که می‌توانید بدون هیچ برنامه‌ریزی با تور لحظه آخری مالزی وارد این دنیا شوید و ساعت‌ها به این زیبایی طبیعی در کنار جذابیت‌های مدرن خیره بمانید و از تبادل این جاذبه‌ی گردشگری لذت ببرید.

همین شهر مدرن اما ساحلی، یکی از بزگترین آکواریوم‌های آبی دنیا را در خود جای داده است و شما را ساعت‌ها با زندگی آب‌زیان درگیر می‌کند.
 

آکواریوم KLCC یکی از بزرگترین و غنی‌ترین آکواریوم‌های آسیا است که در  وسعتی به اندازه‌ی 60 هزار متر مربع بیش از 5هزار حیوان آبزی را در خود جای داده است. گردشگران در این آکواریوم وارد تونل 90 متری می‌شوند و ساعت‌ها از بالای سر تا زیر پا، با این ماهی‌های رنگی و حیوان‌های آب‌زی  رو در رو می‌شوند.
در این آکواریوم که گونه‌های نادر آب‌زیان در حال انقراض هم نگهداری می‌شوند، این امکان به شما داده می‌شود که در صورت تمایل لباس غواصی به تن کرده و با همراهی یک راهنما به داخل آکواریوم بروید و ساعتی را در کنار این حیوانات آرام و بی‌نظیر در زیر آب باشید.

زندگی در دنیای دایناسورها در برج‌های دوقلو
بعد از گذر در فضاهای طبیعی می‌توانید به بازدید برج‌های دوقلو و البته مراکز تجاری این شهر بروید. پیشنهاد می‌کنیم که اگر به برج‌های دوقلو رفتید حتما سری به طبقه‌ی چهارم برج‌های دوقلو بزنید و تجربه‌ای متفاوت برای فرزندتان بسازید.

در این مرکز  که برای نوجوان بسیار مفید و جذاب است. آنها از نزدیک می‌توانند با تاریخچه‌ی زمین و عصری که دایناسورها در آن زندگی می‌کردند آشنا شوند و نیز اطلاعاتی درباره‌ی فضا و فضانوردی پیدا کنند.
 
اگر در برنامه‌ی سفرتان به مالزی میهمان شهرهای دیگر  این کشور مسلمان هم می‌شوید، تلاش کنید که حتما یک‌روز را به کیدزانیا بروید. این مرکز یکی از جالب‌ترین و آموزنده‌ترین مراکز مخصوص کودکان در کولالامپور است. در این مرکز کودکان می‌توانند شغل‌های مورد علاقه‌شان را به صورت جذاب و سرگرم‌کننده تجربه کنند و والدین استعداد آنها را محک بزنند. این مرکز تفریحی به مانند یک شهرک کوچک است که کودکان می‌توانند آن شغلی را که دوست دارند انتخاب و با دیگر کودکان که مشاغل دیگری را انتخاب کرده‌اند تعامل کنند. نکته‌ی جالب در این شهرک آن است که هر کودک متناسب با شغلی که دارد و کاری که انجام می‌دهد حقوقی دریافت می‌‌کند و در انتهای بازی در این شهرک می‌تواند با حقوق خود خوراکی بخرد.

لنکاوی؛ تابلوی نقاشی طبیعت
حالا با خیال راحت می‌توانید دنیای مدرن کوالالامپور را ترک کنید و وارد ساحل زیبای مجمع‌الجزایر لنکاوی شوید. منطقه‌ای غیر مسکونی و توریستی با شن‌های سفید و دریایی کریستالی که آن را مروارید مالزی می‌نامند.

زیبایی چشم‌گیر طبیعی و هم‌نشینی سبزی جنگل و آبی دریا در میان سفیدی و طلایی شن‌های ساحل بیشتر این نقطه را به یک تابلوی نقاشی تبدیل کرده است، برای همین بیشتر گردشگران برای استراحت و تجربه‌ای متفاوت از آرامش به این نقطه می‌آیند و در زیباترین هتل‌های ساحلی و یا حتی کلبه‌های کوچک ساحلی اقامت می‌کنند.

اگر مسافر لنکاوی شدید، همه حساسیت‌های خود را  به غذاهای دریایی از دست بدهید و دل‌ به‌دریا بزنید و حتما همه‌ی طعم‌های بی‌نظیر این غذاها را امتحان کنید. اینجا به غیر از آنکه بهشت روی زمین است، سرزمین جادویی غذاهای دریایی هم است!

اما خب این زیبای مثال‌زدنی بازهم مکان‌های دیدنی دارد که حیف است آن را از دست بدهید، پارک کروکودیل‌ها شاید یکی از جالب‌ترین قسمت اماکن طبیعی این جزیره است. در اینجا کروکودیل‌ها در منطقه‌ای حفاظت‌شده اما آزاد زندگی می‌کنند که شما می‌توانید آنها را از نزدیک ببینید و حتی به آنها بدون هیچ نگرانی غذا بدهید!

اگر اهل پیاده‌روی هستید، بعد از استراحت کوتاهی، حتما راهی پل هوایی لنکاوی شوید و در بلندترین نقطه‌از جنگل‌ها راه بروید و از منظره‌ی دلپذیر این منطقه لذت ببرید و در زیر نسیم ملایم ساحلی ساعت‌ها به صدای پرندگان گوش دهید و قدم بزنید.

پنانگ؛ سرزمین قایق‌سواری، جت‌اسکی و غواصی در آبی دریا
به‌طور قطع به شما پیشنهاد می‌دهیم که حتما به جزیره پنانگ مالزی بروید. این جزیره تنها چهار ساعت با کوالالامپور فاصله دارد و خیلی زود شما را از فضای مدرن و برج‌های بلند سر به فلک کشیده به دنیای آرام و طبیعی می‌رساند که شاید اصلا حاضر نباشید آن را ترک کنید!

این جزیره یکی از تفریح‌گاه‌های اصلی مردم مالزی است و آنها بسیاری از تعطیلات خود را در اینجا می‌گذرانند چرا که اینجا یکی از بهترین نقاط برای ورزش‌های آبی است و همه‌ی امکانات برای ثبت این لذت وجود دارد.
 

همین که پا به این جزیره گذاشتید یک دستگاه تریشا ( Trishaw ) دوچرخه‌ی پدالی کرایه کنید و بدون هیچ نگرانی همه‌جا را بگردید. بعد از گشت و گذار و لذت بردن از زیبایی‌های اینجا زمان مناسبی است که به تفریح برسید و سری به ورزش‌های آبی ساحل بزنید. در اینجا می‌توانید جت اسکی، قایق‌سواری، اسکی روی آب و حتی غواصی سبک را امتحان کنید.

حالا که حسابی ورزش کردید، باز هم به خوراکی‌های خوشمزه‌ی دریایی پناه ببرید و از ویژگی آنها لذت ببرید.

سنگاپور؛ سرزمین شگفتی‌های هیجان‌انگیز
سنگاپور کشور مسلمان همسایه‌ی مالزی‌ است که بسیار دیدنی و جذاب است. برای همین بسیاری از برنامه‌های سفر با تور مالزی سنگاپور برگزار می‌شود و مسافران هر دو مقصد را انتخاب می‌کنند و در آنجا هم هم‌نوایی مدرنیته و زیبایی‌های طبیعی را به‌خاطر می‌سپارند.

در سنگاپور شما دوباره با کارت‌پستالی از جنگل‌های سبز و زیبا، حیوانات رها و آزاد و مزرعه‌های چشم‌نواز  روبه‌رو می‌شوید که در کنار معماری مدرن و منحصر به‌فرد این منطقه‌ی گردشگری را ویژه‌تر کرده است. گاهی راهنماهای گردشگری به مسافران یادآوری می‌کنند که با دیدن سنگاپور شما در یک‌تور،همه‌ی دیدنی‌های آسیایی را دیدید!

تجربه‌ی درستی است چون مسافران این سفر چاینا تاون محله معروف چینی‌ها، لیتل ایندیا یا محله هندی‌ها، بازارهای هنگ‌کنگی و خیابان‌های بانکوکی را می‌بینند.
 
حالا که از میان معماری مدرن و دنیای رنگارنگ باغ‌های گل گذر کردید، به سرعت سوار بر بلندترین چرخ و فلک دنیا شوید و در ارتفاع ۱۶۵ متری جزیره‌های زیبای اندونزی و مالزی را از آن ارتفاع باورنکردنی میان زمین و هوا ببینید. بزرگترین چرخ و فلک دنیا، ۲۸ کابین دارد که هر کدام ظرفیت ۲۸ نفر را دارند. داخل بعضی از این کابین‌های کپسولی شکل امکانات لوکس مثل رستوران هم وجود دارد که البته قیمت‌های بالایی دارند.

بعد از اینکه این جاذبه‌ی نفس‌گیر دنیا را تجربه کردید حتما یک‌روز را فرصت بگذارید و باغ‌وحش دیدنی سنگاپور را ببینید. بهتر است بدانید که این باغ‌وحش یکی از ۱۰ باغ‌وحش برتر دنیا است و تجربه‌ای متفاوت از رویارویی شما با حیوانات برای شما می‌سازد. در اینجا بیش از  ۳هزار حیوان مختلف به‌صورت آزاد و در فضاهایی طبیعی نگهداری می‌شوند و خیلی ساده ممکن است درست زمانی که در حال نوش‌جان کردن تنقلات هستید میمونی کوچک هم شما را همراهی کند!

 فقط این باغ‌وحش را برای دیدار حیوانات گشت نزنید، چشمی به معماری زیبای اینجا هم بدوزید که چگونه معماری مدرن در کنار مظاهر طبیعی، سرزمینی بی‌نظیر را برای حیوانات ساخته است.

مالزی و سنگاپور سفری متفاوت را پیش‌روی شما می‌گذارند که به‌دلیل سادگی فرهنگ اسلامی مردم‌ این منطقه و زیبایی‌های دلربای آن در تعطیلات عید یکی از بهترین مقصدها برای ثبت خاطرات شروع سال جدید است. مقصدی که بسیاری از ایرانی‌ها از هم‌اکنون برای آن با تور مالزی نوروز 97 برنامه‌ریزی می‌کنند و می‌خواهند شروع سال جدید را در این نطقه از دنیا جشن بگیرند.

نظر شما