شناسهٔ خبر: 22944193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت و گو با مهر مطرح شد:

عدم رونمایی کتاب «عزیزِجهان» در زادگاه نویسنده زندگینامه دکترخضری

شیراز- اکبر صحرایی، نویسنده کتاب «عزیزِ جهان» از عدم رونمایی این زندگی نوشت در زادگاه خویش و شخصیت های آن انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

اکبر صحرایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با این پرسش که چنین اتفاقی فقط در فارس و شیراز می افتد، گفت: مراسم رونمایی از کتاب عزیز جهان که به زندگی نامه داستانی پرفسور خضری از مفاخر پزشکی استان فارس، شیراز و کشور می پردازد در کتابستان قم با حضور رضا امیرخانی برگزار خواهد شد.

صحرایی که چندی است کتابی بر اساس شخصیت شهید اسکندری، سردار مدافع حرم که در کشور سوریه به شهادت رسید را با عنوان «مرد راه» به نوشت، افزود: کتاب «عزیز جهان» زندگی‌نامه دکتر عزیزالله خضری از سوی نشر کتابستان قم روانه بازار کتاب شده است.

وی در ادامه گفت: در این کتاب، خواننده افزون بر مطالعه روایت زندگی این پزشک متخصص و همسرش که او نیز متخصص بی‌هوشی است تاریخ و اتفاقات سال‌های زندگی این پزشک را نیز مطالعه می‌کند.

نویسنده کتاب «عزیز جهان» افزود: عزیزالله خضری از چهره‌های شناخته شده پزشکی در استان فارس است که به خیّر بودن شهره است و نیازمندان را با ویزیت و درمان رایگان یاری می‌کند.

در بخشی از این کتاب آمده است: «تابلو درست جفت اسکلت سیاه‌خان قرار داشت. سیاه‌خان قدش به دومتر و شصت سانتی‌متر می‌رسید. وزنش هم به اندازه‌ای افزایش می‌یابد که تنها با درشکه می‌توانستند او را جا به جا کنند ... فیلسوف روان‌شاد ... استخوان‌های سیاه‌خان را سرهم بندی می‌کند و داخل ویترین شیشه‌ای سردر آمفی‌تئاتر دانشکده به نمایش می‌گذارد؟!

- عزیز  ... عزیز ... باتوام. اوناهاش! خانم جهان توکلی!

رد انگشت اشاره دوستم را که دنبال کردم نگاهم افتاد به دختر لاغر و زیبارو با قد میانه‌ای که سنگین و با وقار لباس پوشیده بود ... صدایش کردم: خانم توکلی! برگشت. چشمم که به صورت گندمی او افتاد، مهرش به دلم افتاد ...»

کتاب «عزیز جهان» اثر اکبر صحرایی با قیمت ۱۹ هزار ۵۰۰ تومان در ۳۸۴ صفحه از سوی نشر کتابستان قم روانه بازار کتاب شده است؛ این کتاب که اکبر صحرایی آن را تدوین و تالیف کرده حاصل مصاحبه‌های این نویسنده با شخصیت اصلی است که در قالب این کتاب به صورت زندگینامه منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین معرفی کتاب «عزیزِ جهان» نوشته اکبر صحرایی با حضور رضا امیرخانی پنج شنبه ۲۳آذرماه ساعت ۱۶ در فروشگاه کتابستان رضوی در شهر مقدس قم برگزار می شود.

نظر شما