شناسهٔ خبر: 22944192 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

نمایشگاه قطر فرصت مناسبی برای حضور شرکت‌های خوزستانی است

نمایندگی خوزستان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز حضور در نمایشگاه قطر را حائز اهمیت دانست و شرکت‌های خوزستانی را برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شهلا عموری در نشست هماهنگی شرکت در نمایشگاه بین المللی صنایع و تولیدات قطر 2018 که 19 آذرماه در محل سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با وجود تاکید استاندار خوزستان در خصوص شروع فعالیت گسترده در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه و تعیین استان خوزستان به عنوان استان معین کشور کویت، متاسفانه نتوانستیم هیاتی را به کویت اعزام کنیم اما در کشورهای قطر و عمان اقدامات خوبی داشتیم.
 
وی افزود: دو هیات به کشور عمان و یک هیات تجاری به کشور قطر اعزام شد که نتایج خوبی دربرداشت و ارتباطاتی با این دو کشور برقرار شد.
 
عموری، با بیان این‌که لزوم راه‌اندازی خط کشتیرانی برای تسهیل صادرات و تردد به این کشورها در این سفرها مشخص شد، گفت: هر دستاوردی که حاصل شده است نتیجه تلاش جمعی و همکاری بخش خصوصی و دولتی بوده است.
 
رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به نمایشگاه صنایع و تولیدات قطر در بهمن ماه سال جاری، تصریح کرد: باید در فرصت ایجاد شده ناشی از قطع ارتباط کشور قطر با کشورهای امارات و عربستان که حدود یک سوم واردات قطر از این کشورها بود، نهایت استفاده را کرد اما متاسفانه بخش خصوصی در این زمینه اندکی شتابزده عمل کرد و برخی کالاها با بسته‌بندی نامناسب به کشور قطر صادر شد.
 
وی افزود: در نمایشگاه مواد غذایی قطر در ماه گذشته از حدود 50 شرکت ایرانی حاضر در این نمایشگاه تقریبا 47 شرکت قراردادی با طرف قطری خود منعقد کردند و از این لحاظ نمایشگاه پرباری بود.
 
عموری با بیان این‌که نشستی با مدیر نمایشگاه‌های کشور قطر داشتیم، ادامه داد: در نمایشگاه بهمن ماه در قطر نیز فرصت خوبی است که شرکت‌های خوزستانی حضور یابند چرا که فضای نمایشگاهی 250 متری برای استان خوزستان تقاضا دادیم و امیدواریم از این فضا استفاده بهینه شود.
 
رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به زمان برگزاری این نمایشگاه در تاریخ 17 تا 19 بهمن اظهار کرد: در این نمایشگاه همه تولیدات از جمله مواد غذایی، صنایع، ساختمان و سایر محصولات عرضه می‌شود و فرصت مناسبی برای حضور شرکت‌های خوزستانی در این نمایشگاه است.
 
عموری اضافه کرد: در نمایشگاه صنایع و تولیدات قطر 2018 به ازای هر 10 متر، برای یک نفر هتل و ویزا در نظر گرفته می‌شود که شاید به توافق برسیم که دو نفر به ازای هر 10 متر هتل و ویزا بگیرند.

انتهای پیام

نظر شما