شناسهٔ خبر: 22944113 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

70 میلیارد تومان کالا و 53 میلیارد تومان نقد؛ کمک مردم به زلزله زدگان کرمانشاه

با وجود مشکلاتی که برای انتقال کمک های مردمی بود. مردم معادل 70 میلیارد تومان کالا و 53 میلیارد تومان کمک نقدی مردمی از طریق هلال احمر به. مناطق زلزله زده کمک کردند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /علی اصغر پیوندی روز دوشنبه در جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث افزود: حدود 32 حادثه در کشور ما امکان وقوع دارد به همین علت پیشگیری از این حوادث و خسارتهای آن در ایران اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: هلال احمر مسئولیت آموزش های امدادی را نیز به عهده دارد و لازم است با اجرای برنامه های آموزشی علاوه بر پیشگیری و کاهش خسارتهای زلزله و حوادث ترافیکی برای کاهش تخریب محیط زیست و حوادث شیمیایی، میکروبی و هسته ای نیز آماده باشد.
وی گفت: لازم است سطح آمادگی مردم و سطح تاب آوری مشکلات با آموزش عمومی ارتقا یابد.
وی گفت: برای رسیدن به این هدف باید نظام جامع دیده بانی و مدیریت حوادث در کشور داشته باشیم و نظام پیش بینی و پاسخگویی به حوادث داشته باشیم.
پیوندی اضافه کرد: به علت نبود چنین برنامه ای اقدامات و فعالیتهای دستگاهها از جمله هلال احمر به برخورد و مدیریت نشانه ها و عوارض حوادث تقلیل یافته است. باید علت بروز حوادث و آسیبها را مورد توجه قرار دهیم و همکاری همه نهادهای دولتی و غیر دولتی را در کنار هم داشته باشیم.
وی گفت: هلال احمر در زلزله کرمانشاه با نیروهای حرفه ای امداد و نجات و دو میلیون نیروی داوطلب خدمات بزرگی را در عرصه امداد و نجات, درمان مصدومان, اسکان موقت و توانبخشی جسمی و روانی آسیب دیدگان زلزله انجام داد و صبح حادثه اولین بیمارستان صحرایی را در منطقه زلزله زده برپا کرد و تیم های امدادی و سگهای جست و جو در همان ساعات اول در منطقه حادثه حضور داشتند.
وی گفت: هلال احمر در این حادثه و هر حادثه مشابه فارغ از توجه به دین و نذهب و قومیت افراد به همه آسیب دیدگان حوادث کمک می کند./ایرنا

نظر شما