شناسهٔ خبر: 22944021 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری انتخابات هشتمین مجمع عمومی نمایندگان طلاب با حضور 35 هزار طلبه

گروه حوزه‌های علمیه: انتخابات هشتمین دوره مجمع عمومی نمایندگان طلاب با حضور 35 هزار طلبه واجد شرایط روز 13 اسفند ماه در قم برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال، رئیس مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه امروز ۲۰ آذرماه در نشستی خبری گفت: هشتمین انتخابات مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ۱۳ اسفندماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این دوره از انتخابات نزدیک به ۳۵ هزار طلبه واجد شرایط برای حضور در انتخابات هستند و انتخابات نیز با حضور طلاب نقاط مختلف کشور که در قم مشغول تحصیل هستند برگزار می‎شود.

فرخ‌فال بیان کرد: در دوره قبل با رشد مشارکت بیش از ۸۰ درصدی روبرو بودیم و پیش‌بینی می‌شود که در این دوره نیز رشد صددرصدی داشته باشیم.

رئیس مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با اشاره به تعداد منتخبان این دوره نیز عنوان کر: شهرستان‌هایی که از صد تا ۲۰۰ طلبه دارند، یک نماینده، ۲۰۰ تا ۴۰ دو نماینده، ۴۰۰ تا ۸۰۰ نفر سه نماینده و بالای ۸۰۰ نفر نیز چهار نماینده خواهند داش و انتخابات نیز در ۱۳۵ حوزه انتخابیه انجام خواهد شد.

برگزاری انتخابات هشتمین مجمع عمومی نمایندگان طلاب با حضور 35 هزار طلبه

فرخ‌فال در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهداف انتخابات این مجمع و تشکیل آن عنوان کرد: نهادینه‌کردن ارتباط طلاب و فضلای حوزه با مدیریت حوزه، شورای عالی و جامعه مدرسین، جذب نیرو‌های لایق برای تحصیل و بالابردن سطح علمی تحقیقاتی طلاب، مشاوره به طلاب و فضلا، کمک در جهت بهبودی شرایط و امکانات طلاب مهم‌ترین اهداف تشکیل این مجمع و برپایی انتخابات است.

وی اظهار کرد: این مجمع در ارایه طرح‌هایی مانند مرکز خدمات حوزه علمیه، تنظیم، تدوین و به انجام رساندن نظامات مختلف آموزشی، پژوهشی و ... نقش اصلی را ایفا کرده است.

وی با اشاره به سابقه درخشان جامعه مدرسین تصریح کرد: این جامعه با بیش از نیم قرن سابقه همواره سکاندار حوزه و روحانیت و سیاست‌گذار و برنامه‌ریز در امور روحانیت و طلاب بوده و هست و امام و رهبری نیز نسبت به جایگاه آن سخنانی مطرح کرده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما