شناسهٔ خبر: 22943995 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

تظاهرات گسترده در استانبول در محکومیت تصمیم ترامپ در قبال قدس

هزاران تن با برپایی تظاهرات در شهر استانبول ترکیه نسبت به تصمیم اخیر رییس جمهور آمریکا درباره قدس اشغالی اعتراض کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، فائض مصطفی سفیر فلسطین در ترکیه در سخنانی در جمع تظاهرات کنندگان در شهر استانبول تاکید کرد: صلح بدون استقلال فلسطین قابل تحقق نخواهد بود و فلسطین نیز نمی تواند بدون آنکه قدس پایتخت آن باشد، یک کشور مستقل شود. قدس نمی تواند پایتخت رژیم صهیونیستی باشد. قدس سرزمینی مقدس است که رژیم صهیونیستی با زور آن را اشغال کرده است.

تعداد زیادی از دانشجویان و سایر گروه های فعال ترکیه برای نشان دادن همبستگی خود با فلسطینی ها در تظاهرات استانبول شرکت کردند.این تظاهرات از سوی حزب فداکاری ترکیه سازماندهی شده است.

تمل کرم الله اوغلو رهبر حزب فداکاری ترکیه نیز در سخنانی در بین تظاهرات کنندگان تاکید کرد: بیت المقدس بزرگترین جهاد مسلمانان است. امروز بیت المقدس تنها یک شهر و یک مکان نیست. یک سرزمین مقدس است. بیت المقدس نماد مقاومت است.

وی از همه کشورهای اسلامی خواست تا بیت المقدس را به عنوان پایتخت فلسطین اعلام کنند و کلیه روابط اقتصادی، نظامی و سیاسی خود با رژیم صهیونیستی را قطع کنند.

وی افزود: یک کشور مستقل فلسطینی که پایتحت آن بیت المقدس باشد، دیر یا زود تشکیل خواهد شد.

تظاهرات کنندگان پرچم های فلسطین و ترکیه را به اهتزاز درآوردند و شعارهایی در حمایت از حماس سر دادند.

اسماعیل هنیه مسؤول سیاسی جنبش حماس نیز با ارسال پیامی برای تظاهرات کنندگان تاکید کرد: بیت المقدس نه تنها یک مساله برای فلسطینی ها است بلکه مساله ای برای کل مسلمانان جهان است و حتی برای مسیحیان و کسانی که می خواهند آزادانه زندگی کنند. ما هرگز قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت نمی شناسیم. بیت المقدس یک سرزمین اسلامی است. بیت المقدس مایه افتخار و عزت همه مسلمانان است و مسلمانان از هویت و عزت خود دفاع خواهند کرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما