شناسهٔ خبر: 22943767 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

راه اندازی خانه تئاتر در 9 شهر آذربایجان غربی

به گزارش ایرنا، امیرزینال پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ایجاد شعبه خانه تئاتر کشور در آذربایجان غربی این امکان را فراهم کرده تا علاقه مندان و

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، امیرزینال پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ایجاد شعبه خانه تئاتر کشور در آذربایجان غربی این امکان را فراهم کرده تا علاقه مندان و هنرمندان این رشته بتوانند با اشتیاق و انگیزه بهتر و بیشتر در این راه گام بردارند.
وی با بیان اینکه تئاتر آذربایجان غربی در سال های اخیر با رکود مواجه شده است، اظهار کرد: هنرمند امروز تئاتر بجای پرداختن به خلاقیت و آفرینش های هنری در پی کسب نام و نشان است و به همین دلیل از ارایه شایسته این هنر فاخر به مخاطبان باز مانده اند.
مسئول خانه تئاتر آذربایجان غربی‌ حمایت از هنرمندان و گروه های هنری و اجراهای صحنه ای را از عمده اهداف خانه تئاتر استان برشمرد.
وی از برگزاری جشنواره منطقه ای آئین های سنتی در خوی خبر داد و افزود: خوی خاستگاه بزرگان هنر و تئاتر کشور بوده و بنای اجرای این آئین را در سال آینده در این شهرستان فرهنگ دوست داریم.
وی با بیان اینکه با اجرای جشنواره آئین های سنتی می خواهیم مردم را با هنر اصیل تئاتر آشتی دهیم، تصریح کرد: با رایزنی ها و جلسه هایی که با مسئولان برگزار شده، قرار است تا خرداد سال آینده این جشنواره به میزبانی خوی برگزار شود.
وی خوی را خاستگاه هنرمندان بزرگی چون وثوقی ها، مینا جعفرزاده، محرم زینالزاده، حجازی فر و آتش تقی پور عنوان کرد و گفت: این شهرستان دارای تئاتر بسیار قوی و هنرمندان برجسته در گذشته نه چندان دور بوده است .
به گزارش ایرنا، خانه تئاتر در زمستان سال 1378 توسط عده ای از هنرمندان و مسئولان وقت تئاتری پایه گذاری شد؛ این خانه با هدف تلاش به منظور دستیابی به تئاتر خلاق و پویا، کوشش به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی تئاتر، تلاش به منظور توسعه فعالیت های تئاتری و زمینه سازی و پشتیبانی از تولید مستمر تئاتر در کشور و تأثیر گذاری در بهبود سیاست های تولید تئاتر و تلاش برای ایجاد تالارهای جدید با مشارکت بخش خصوصی و سازمان ها و نهادهای ذیربط تشکیل شده است.

7133/3072
** خبرنگار: سعید فرجی **انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام

نظر شما