شناسهٔ خبر: 22943759 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رزمایش سراسری ترافیکی طرح زمستان 96 درپیست اسکی آبعلی آغازشد

به گزارش ایرنا، این رزمایش صبح امروز(دوشنبه) با حضور سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، این رزمایش صبح امروز(دوشنبه) با حضور سردار تقی مهری
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر، حسن نوری معاون عملیات سازمان اورژانس کشور و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در پیست اسکی آبعلی برگزار گردید.
در این طرح که هزاران اکیپ پلیس به همراه اورژانس کشور، سازمان راهداری، سازمان امداد و نجات و امدادخودروها با استقرار در گردنه‌های برف‌گیر و دیگر جاده‌های پرتردد نسبت به روان سازی ترافیک و امدادرسانی به حوادث احتمالی اقدام خواهند کرد.
سردار 'تقی مهری' روز دوشنبه هدف از برگزاری این رزمایش را برقراری نظم و انضباط و خدمات رسانی به همه هموطنان در سراسر کشور دانست و اظهار کرد: 29 استان برف گیر و 100 گردنه برفی در کشور وجود دارد که از امروز همه دستگاه های خدمات رسان تا 20 اسفند ماه مشغول برنامه ریزی برای برقراری نظم چه در سطح جاده و چه در سطح شهر هستند.
فرمانده پلیس راهور ناجا با بیان اینکه همکاری و تعامل بین دستگاه ها در برخی نقاط شهری نیز مورد توجه قرارمی گیرد، گفت: هماهنگی بین دستگاه ها در یک سال گذشته در طرح های نوروزی، تابستانی و بازگشایی مدارس و طرح اربعین بسیار ممتاز بوده است و اکنون نیز باید آماده باشیم در طرح زمستان 96 شرایط لازم در جاده ها به ویژه جاده های برف گیر مهیا شود.
وی ادامه داد: لازم است تمامی کاربران و رانندگان آماده هرگونه تغییرات آب و هوایی را داشته باشند چرا که شرایط متفاوت است و احتمال هرگونه حادثه خطرآفرین در جاده های اصلی وجود دارد که سال گذشته در محور هراز با توجه به بهمن در این منطقه شاهد بودیم.
این مقام مسئول گفت: نکته مهم این است که در سطح جاده ها وضعیت ممکن است به صورت محلی تغییر کند که در فیروزکوه و دماوند شاهد تغییر وضعیت محلی بودیم.
سردار مهری با اشاره به اینکه حادثه خبر نمی کند و همه باید آماده باشیم، گفت: این رزمایش نماد هماهنگی و اقدام برای یک طرح مهم است و طی این 3 ماه باید شرایط مناسب را فراهم کنیم و از وقوع هرگونه حادثه با توجه به اطلاع رسانی ها و همکاری دستگاه ها جلوگیری کنیم.
فرمانده پلیس راهور ناجا همچنین از مردم خواست تا علاوه بر اینکه آماده تغییر وضعیت جوی باشند، در محورهای کوهستانی وسایل و تجهیزات زمستانی همراه داشته و وسیله نقلیه خود را از نظر سالم بودن بررسی کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند زیرا 37 درصد از کسانی که جان خود را در تصادف از دست می دهند، بر اثر سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ است.
وی ادامه داد: اگر چه نسبت به سال گذشته 7 الی 8 درصد کاهش تلفات داشتیم اما از دست رفتن جان 1300 نفر در بعضی از ماه های زمستان عدد بزرگی است که باید دقت کنیم.
لازم به ذکر است، طرح زمستانه سال 96 از 20 آذر ماه آغاز و تا 20 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
در این مدت همه دستگاه‌های مسئول اعم از وزارت راه وشهرسازی، هلال احمر، اورژانس و ... با تقویت امکانات و تجهیزات خود، در این طرح مشارکت خواهند داشت.
در فصل زمستان با توجه به تغییرات جوی و افزایش نزولات آسمانی و بارش برف و لغزندگی معابر، شرایط رانندگی در این فصل با دیگر ماه‌های سال متفاوت است و از این رو رانندگان باید پیش از شروع سفر در این فصل، از سلامت وسیله نقلیه خود اطیمنان حاصل کنند و تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در اختیار داشته باشند و حتماً قبل از آغاز سفر از وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی اطلاع یابند.
به گفته رئیس پلیس راهور ناجا بیش از 50 درصد تلفات جاده‌ای در زمستان سال گذشته ناشی از عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه توسط رانندگان بوده است که با توجه به این مهم، پلیس نسبت به رعایت این موارد توسط رانندگان دقت عمل بیشتری خواهد داشت و لازم است تا رانندگان نیز بیش از سایر فصول نسبت به قوانین رانندگی و به خصوص تردد با سرعت مطمئنه، توجه داشته باشند.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539

نظر شما