شناسهٔ خبر: 22943682 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون تحقیقات وزارت بهداشت اعلام کرد

فعالیت ۹۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت/ تولید گران‌ترین و پرفروش‌ترین داروهای دنیا در کشور

معاون تحقیقات وزارت بهداشت از تولید داروهای پرفروش و گران دنیا در کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت خبر داد و گفت: ۹۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، رضا ملک‌زاده در نشست خبری در ارتباط با موضوع تحقیقات در حوزه علوم پزشکی اظهار داشت: مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی در کشور راه‌اندازی شد و بر اساس آن به محققین دارای طرح‌های تحقیقاتی بودجه ارائه می‌شود.

وی با اشاره به افزایش مراکز تحقیقاتی در کشور گفت: در آینده نزدیک مرکز تحقیقاتی جهت انجام برنامه مطالعه ژنوم ایرانی‌ها راه‌اندازی می‌شود که برنامه ایرانوم نام دارد.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر 724 مرکز تحقیقاتی و 44 پژوهشکده تحقیقاتی داریم و 11 آزمایشگاه جامع تحقیقاتی در قطب‌های علوم پزشکی دایر است.

ملک‌زاده در ارتباط با راه‌اندازی نظام ثبت بیماری‌ها گفت: بیماری‌هایی همچون MS،‌ آی بی دی و سلیاک ازجمله بیماری‌هایی بوده که در این نظام ثبت می‌شود و طرح مراقبت ویژه بر همین اساس صورت می‌گیرد و داروهای جدیدی در صورت ارائه به بازار به این بیماران اطلاع داده خواهد شد.

وی یادآور شد: 160 طرح تحقیقاتی بزرگ طی سال گذشته توسط وزارت بهداشت حمایت شده و تعداد محققین برجسته در وزارت بهداشت نیز از 500 نفر گذشته است، همچنین رتبه ایران در سال 2016 در جهان در حوزه تولید مقالات علمی 16 بوده و در منطقه نیز جایگاه بالاتر از ترکیه داریم.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت اضافه کرد: شاخص‌های کیفی در ایران در حوزه تحقیقات افزایش یافته و 900 شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت کار می‌کنند و 50 درصد بودجه‌های فناوری را به خود اختصاص می‌دهند.

ملک‌زاده در ادامه از تولید گران‌ترین داروهای جهان در ایران خبر داد و اعلام کرد:‌ در حال حاضر این داروها که در دسترس مردم نبود اکنون در ایران تولید می‌شود که داروی هپاتیتC ازجمله این داروها است و در تلاشیم که در آینده نزدیک این بیماری را کنترل و ریشه‌کن کنیم.

وی گفت: دارویی تحت عنوان یومرا که جهت استفاده بیمارانی همچون بیماران مبتلا به رماتیسم و مشکلات روده‌ای بود و یکی از پرفروش‌ترین داروها در سطح جهان به شمار می‌رود اکنون توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران تولید می‌شود و موفقیت‌ها در این حوزه بسیار زیاد بوده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما