شناسهٔ خبر: 22943547 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

استعفای نمایندگان حزب حاکم پاکستان از مجلس ملی

پنج نفر از نمایندگان مجالس ملی و ایالتی وابسته به حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف (حزب حاکم) در اعتراض به سیاست های این حزب همچنین پیروی از قانون ختم نبوت استعفا کردند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /پنج نفر از نمایندگان مجالس ملی و ایالتی وابسته به حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف (حزب حاکم) در اعتراض به سیاست های این حزب همچنین پیروی از قانون ختم نبوت استعفا کردند. به گزارش داون، بعد از تجمع شخصیت های سیاسی و مذهبی درباره قانون ختم نبوت در شهر فیصل آباد آنها خواستار استعفای «رانا ثناء الله» وزیر قانون ایالت پنجاب شدند و اعضای حزب حاکم نیز به همین علت از سمت خود کناره‌گیری کرده‌اند.

«احسن اقبال» وزیر کشور پاکستان با بیان اینکه استعفای تعداد انگشت شمار از اعضای حزب حاکم برای دولت اهمیتی ندارد گفت: اعتقاد ما به قانون سوگند به ختم نبوت محکم و راسخ است و هیچ کس حق ندارد در این زمینه اظهار نظر کند. قبل از این گروه‌های مذهبی پاکستان با راه‌اندازی «جنبش لبیک یا رسول الله» در اعتراض به حذف قانون سوگند به ختم نبوت در اسلام‌آباد تحصن کردند و سرانجام با استعفای «زاهد حامد» وزیر دادگستری و میانجیگری ارتش به اعتراضات خود پایان دادند.

تحصن گروه‌های مذهبی حدود 20 روز ادامه داشت و مشکلات زیادی به وجود آورد. کارشناسان پاکستانی بر این باورند که اعتراض به حذف قانون «سوگند به ختم نبوت» از فرم نامزدهای مجلس ملی در واقع بهانه‌ای برای افزایش فشارهای سیاسی علیه حزب حاکم می‌باشد. به گزارش رسانه‌های پاکستان استعفای نمایندگان حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف چالشی تازه برای حزب حاکم است.

گفتنی است بعد از برکناری «نواز شریف» از نخست وزیری به علت فساد مالی فشارهای سیاسی علیه حزب حاکم پاکستان افزایش پیدا کرد که شامل درخواست استعفای «شهباز شریف» سر وزیر ایالت پنجاب،درخاست استعفای رانا‌ثنا‌الله وزیر قانون(دادگستری) ایالت پنجاب و اعتراض به حذف سوگند به ختم نبوت می‌باشد. / فارس

نظر شما