شناسهٔ خبر: 22943503 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

۲۲ آذر؛ برگزاری دهمین جشنواره محصولات ارگانیک/حضور ۵ کشور خارجی

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار از برگزاری دهمین جشنواره محصولات ارگانیک از ۲۲ آذر تا اول دی ماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین رحیمی در نشست خبری دهمین جشنواره محصولات ارگانیک گفت: این جشنواره هر ساله در هفته محصولات ارگانیک و به مدت یک هفته برگزار می شود اما به دلیل استقبال مردم ما مدت جشنواره را یکی، دو روز تمدید می کردیم اما امسال این جشنواره برای ۱۰ روز برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در جشنواره دهم برای حضور محصولات ارگانیک سختگیری های بیشتری صورت گرفته است، گفت: ما امسال سختگیرانه تر عمل کردیم و با دعوت از دستگاه های ذی مدخل در حوزه استانداردهای سلامت تغذیه کمیته پایش و نظارت ویژه تشکیل دادیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با اشاره به تشکیل کمپین حمایت از محصولات ارگانیک با حضور هنرمندان گفت: این پویش با هدف فرهنگسازی و اطلاع رسانی تشکیل شده است که از دیگر تفاوت های جشنواره امسال  با سال های گذشته است.

رحیمی افزود: این هنرمندان علاوه بر حضور در غرفه های محصولات ارگانیک در فضاهای مجازی و صفحات شخصی خودشان نیز با معرفی محصولات ارگانیک حمایت از این حرکت را در بین مردم توسعه می دهند.

وی با اشاره به محل برگزاری دهمین جشنواره محصولات ارگانیک گفت: بوستان گفتگو میزبان دهمین جشنواره خواهد بود و امسال بیش از۱۲۰ بهره بردار و تولیدکننده در حوزه محصولات ارگانیک حضور خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با اشاره به حضور ۵ کشور خارجی در جشنواره امسال گفت: حضور این کشورها فرصت مناسبی برای تبادل تجربه ها خواهد بود.

رحیمی تصریح کرد: ما امسال در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی نیز بسیار پررنگ تر از دوره های قبل عمل کردیم و بیلبوردها و بنرهای مناسبی با همکاری سازمان زیباسازی در سراسر شهر طراحی و اجرا شده است.

وی تاکید کرد: اصل موضوع به طور مشخص وظیفه شهرداری نیست. در واقع همه دستگاه های مسئول باید وسط بیایند و  این کار مشارکتی را پیش ببرند. هدف ما این است که آرام آرام این حرکت به دست مردم برسد و گروه های مردم نهاد و دستگاه های دیگر ورود جدی تری در این حوزه داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار ادامه داد: از سال ۹۰ ما در پنج بازارمان عرضه محصولات ارگانیک را آغاز کردیم که امروز این غرفه ها به عدد ۳۰ رسیده است.

وی تاکید کرد: البته این تعداد کافی نیست اما ما هم مقصر نیستیم. سازمان میادین عرضه کننده و بازار است. ما ۳۰ درصد اجاره غرفه های ارگانیک مان کمتر از غرفه های معمولی است اما با این حال باید تولیدکنندگان با حمایت دولتی به میدان بیایند.

سال آینده جشنواره محصولات ارگانیک بین المللی می شود

رئیس انجمن محصولات ارگانیک نیز در این نشست گفت: ۱۱ سال از عمر انجمن محصولات ارگانیک می گذرد و ما امروز شاهدیم که محصولات ارگانیک توانسته است جای خود را در میان محصولات باز کند. بحث سلامت محیط زیست و مردم موضوعی است که ما را ملزم می کند به سمت محصولات ارگانیک حرکت کنیم.

نورانی با تقدیر از سازمان میادین میوه و تره بار که ۶۰ تا ۷۰ درصد میوه و تره بار شهر تهران را تامین می کند و یکی از حامیان بزرگ محصولات ارگانیک است، گفت: امروز شاهد بیماری های ناشناخته بسیاری هستیم که دنیا را به این نتیجه رسانده که باید تمرکز بیشتری بر تولید محصولات ارگانیک داشته باشیم.

وی با اشاره به فراوانی قاره های تولیدکننده محصولات ارگانیک گفت: در حال حاضر اقیانوسیه، اروپا، آمریکا و آسیا به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت محصولات ارگانیک را دارند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷۹ کشور در بحث محصولات ارگانیک فعال هستند که کشورهای استرالیا، آرژانتین و آمریکا حائز بالاترین جایگاه در تولید محصولات ارگانیکند و ایران جایگاه چهل و دوم را داراست.

نورانی گفت: از نظر تعداد تولیدکننده نیز به ترتیب کشورهای هند، اتیوپی و مکزیک در جایگاه های اول قرار دارند.

نظر شما