شناسهٔ خبر: 22943386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چگونه با اکراین تجارت کنیم؟

کارگاه آموزشی «چگونه با اوکراین تجارت کنیم» در سازمان صنعت معدن وتجارت استان قزوین برگزار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و اوکراین در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه وزارت امور خارجه ارتباط تنگاتنگی با تجار و بازرگانان دارد، گفت : کشور اوکراین ٢٥ درصد خاک سیاه دنیا را دارد و این کشور بسیار پیشرفته است.

قادی بر ضرورت برپایی نمایشگاهی از توانمندی‌های استان قزوین در کشور اوکراین تاکید کرد و گفت: باید در پایان نمایشگاه موفق به عقد چند تفاهم نامه شویم.
وی اضافه کرد: نفت، انرژی، ترانزیت کالا، صنایع پیشرفته و تولید محصولات کشاورزی از زمینه‌های مهم همکاری دو کشور به شمار می‌رود.

قادی همچنین از راه اندازی ١٢ کمیسیون با آیین نامه‌های تعریف شده ، خبر داد.

رییس اتاق بازرگانی استان هم در این کارگاه آموزشی به ظرفیت‌های قزوین در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی اشاره و بر ضرورت معرفی توانمندی‌های استان برای سرمایه گذاران اوکراینی تاکید کرد.

کشاورز قاسمی افزود: اوکراین در زمینه فلزات، فولاد، ذرت و غلات پیشرو است و استان قزوین هم در زمینه کشمش، خرما، کاشی و سرامیک ظرفیت خوبی دارد که می‌تواند زمینه ساز تبادل کالا وتجارت بین المللی شود.

وی با اشاره به بازار بکر و دست نخورده کشور اوکراین گفت : متاسفانه سال گذشته از ایران ٣٠ میلیون دلار کالا به این کشور صادر شد و در همین مدت از اوکراین ٦٠٠ میلیون دلار به ایران وارد شده است.

انتهای پیام/

کارگاه آموزشی چگونه با اکراین تجارت کنیم در قزوین

نظر شما