شناسهٔ خبر: 22943197 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

گزارش کامل قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا

قرعه کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا بعدازظهر امروز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا هفته گذشته به پایان رسید و از ساعت ۱۴:۳۰ امروز به میزبانی مقر یوفا در شهر نیون سوئیس مرحله حذفی این دوره از رقابت‌ها قرعه کشی خواهد شد.

برای اولین بار در ادوار این رقابت‌ها پنج تیم انگلیسی به مرحله حذفی راه یافته‌اند. منچستر سیتی، منچستر یونایتد، چلسی، تاتنهام و لیورپول توانستند از طریق گروه‌های مربوطه به مرحله‌ی حذفی راه پیدا کنند.

در ادامه درباره اینکه تیم‌های چگونه برابر هم قرار خواهند گرفت و نحوه قرعه کشی آشنا می‌شوید:

تیم‌های راه یافته به مرحله حذفی:

جدول

سید اول: بارسلونا، بشیکتاش، لیورپول، منچسترسیتی، منچستر یونایتد، رم، پاریس سن ژرمن، تاتنهام
سید دوم: بازل، بایرن مونیخ، چلسی ،یوونتوس، پورتو، رئال مادرید، سویا، شاختار دونتسک

 

وضعیت ۱۶ تیم‌های راه یافته به مرحله حذفی:

منچستریونایتد:

ژوزه مورینیو مطمئنا قصد دارد از حضور رئال مادرید در دور بعدی جلوگیری کند، سرمربی که به همراه پورتو و اینترمیلان قهرمانی در چمپیونز لیگ را کسب کرده است. بایرن مونیخ هم گزینه سختی برای شاگردان مورینیو خواهد بود، تیمی که به همراه یوپ هاینکس نتایج فوق العاده‌ای کسب کرده است. سخت ترین حریف آنها می‌تواند پاری سن ژرمن باشد. شاختار دونسک و یوونتوس، دو رقیب مرموز شیاطین سرخ هستند.

1

چلسی:

شاگردان آنتونیو کونته از گروه سختی با حضور اتلتیکو مادرید و رم به عنوان تیم دوم صعود کردند و آرزوی قرعه آسانی در این مرحله دارند. بشیکتاش می‌تواند آسانترین گزینه برای چلسی باشد و بارسلونا و پاری سن ژرمن هم کابوس آبی‌ها هستند.

چلسی

لیورپول:

لک لک‌ها تا به حال یک قهرمانی در لیگ قهرمانان داشته‌اند. راه صعود آنها به مرحله حذفی شگفت آفرین بود. ۷ گل در دو بازی پایانی گروه E آنها را به کابوس تیم‌های ضعیف تبدیل کرد. شاگردان یورگن کلوپ با ۲۳ گل زده در مرحله گروهی بهترین آمار تیم‌های انگلیسی در این دوره را به نام خودشان ثبت کردند. حریفان احتمالی لیورپول در این مرحله رئال مادرید، بایرن مونیخ و منچستریونایتد هستند.

3

منچسترسیتی:

منچسترسیتی گواردیولا به دنبال کسب تاریخی ترین نتایج است و رهبر لیگ برتر انگلیس با اختلاف چشمگیری از گروه F صعود کردند. اگرچه آنها موفق بوده‌اند اما اینکه حریفان احتمالی‌شان رئال مادرید و بایرن مونیخ باشد، واهمه دارند.

5

تاتنهام:

با صدرنشینی شاگردان مائوریسیو پوچتینو از گروهی که رئال مادرید و دورتموند در آن حضور داشتند حالا یوونتوس، شاختاردونسک و بایرن مونیخ رقبای احتمالی‌شان هستند.

7

بارسلونا

سرمربی: ارنستو والورده/ ستاره: لیونل مسی/ بهترین نتایج: قهرمانی در سال‌های ۱۹۹۲, ۲۰۰۶, ۲۰۰۹, ۲۰۱۱, ۲۰۱۵

تیمی که در این دوره نیمار را در اختیار نداشت با ۶ امتیاز اختلاف و اقتدار در صدرنشینی همانند لالیگا به مرحله حذفی راه پیدا کرده است.

مسی

……

تیم‌های صدرنشین مرحله گروهی دور رفت رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی، طی روزهای ۱۳، ۱۴، ۲۰ و ۲۱ فوریه به مصاف حریفان می‌روند و دیدارهای برگشت را در خانه طی روزهای ۱۴، ۱۳، ۷ و ۶ مارس میزبانی می‌کنند.

بنابراین ۱۶ مارس مرحله یک چهارم نهایی قرعه کشی می‌شود و ۳ و ۴ آپریل دور رفت و ۱۰ و ۱۱ آپریل مرحله برگشت این دوره برگزار خواهد شد.

۲۴ و ۲۵ ماه آپریل دور رفت و ۱ و ۲ ماه مِی دور برگشت مرحله نیمه نهایی برپا خواهد شد. فینال چمپیونز لیگ امسال هم در تاریخ بیست و ششم ماه مِی به میزبانی شهر کیف برگزار می‌شود.

نظر شما