شناسهٔ خبر: 22943039 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فرماندار خوی: دانشجویان، مطالبه گر و گفتمان ساز باشد

به گزارش ایرنا، سیدمحمدعابدی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشکده علوم پزشکی خوی با تبریک روز دانشجو، 16 آذر را مهمترین اتفاق جنبش دانشجویی

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سیدمحمدعابدی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشکده علوم پزشکی خوی با تبریک روز دانشجو، 16 آذر را مهمترین اتفاق جنبش دانشجویی عنوان کرد و افزود: 16 آذر نقطه عطفی برای دانشجویان ایران اسلامی است.
وی نقش دانشجویان را در پیروزی انقلاب اسلامی، اساسی عنوان کرد و افزود: دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن و هشت سال دوران دفاع مقدس و همچنین در همه عرصه ها نقش ممتازی در کشور داشتند.
فرماندار خوی لازمه جامعه پویا را داشتن دانشجویی فعال دانست و افزود: دانشجویان علاوه بر فعالیت در مراکز علمی باید در جامعه نیز فعالیت داشته باشند و با ایجاد گفتمان در مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه که جزو مولفه های تاثیرگذار مدیریت کشور است، نیازهای جامعه را برطرف کنند.
عابدی با اشاره به توجه استکبار جهانی به ویژه آمریکا به نخبگان کشور، اظهار کرد: جذب نخبگان کشور و ایجاد زمینه های انحراف اخلاقی در دانشگاه ها از جمله برنامه های استکبار جهانی است و دانشجویان باید در برابر آنها مقابله و ایستادگی کنند.
به گزارش ایرنا تجلیل از برترین های علمی، فرهنگی و ورزشی دانشجویی توسط سید محمد عابدی از دیگر برنامه های روز دانشجو در شهرستان خوی بود.
روز دانشجو، 16 آذر به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌ رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی 'ریچارد نیکسون' معاون رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در تاریخ 16 آذر 1332 در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.
7133/3072
** خبرنگار: سعید فرجی **انتشار: علیرضا فولادی

نظر شما