شناسهٔ خبر: 22942466 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وجود یک هزار و 350 هکتار بافت فرسوده در استان قزوین

قزوین-ایرنا-مدیر کل راه و شهرسازی قزوین گفت: استان دارای یک هزار و 350 هکتار بافت فرسوده است که بیشترین حجم آن به شهر قزوین اختصاص دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،محسن حق لطفی روز دوشنبه در نخستین کارگاه آموزشی بازآفرینی محدوده ها و محلات ناکارآمد مبتنی بر رویکرد اجتماع محور که با حضور معاون دفتر راهبری و طرح های بازآفرینی در اداره کل راه وشهرسازی برگزار شد افزود: شهر قزوین نیز با 6 هزار و 400 هکتار مساحت دارای 532 هکتار بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی است.
وی در ادامه گفت: امسال 15 محله در چهار شهر قزوین،الوند،تاکستان و آوج جهت اجرای طرح بازآفرینی محلات فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی در برنامه اجرایی این اداره کل قرار گرفته است و در این راستا متناسب با هر محله اقدام های لازم برای تهیه طرح،مطالعه و عملیات اجرا در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: توجه به بافت های فرسوده و قدیمی و رفع مشکلات از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است و سازمان های زیرمجموعه این وزارتخانه و سایر دستگاه های مرتبط را به سمت ساماندهی و بازآفرینی بافت های فرسوده و احیای آنها سوق داده است.
حق لطفی خاطرنشان کرد: رویکرد بهسازی و نوسازی شهری از بازسازی و نوسازی و توسعه دوباه به بازآفرینی شهری تبدیل یافته و به صورت فعالیتی یکپارچه و همه جانبه نگر درآمده است.
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین همچنین گفت: در پی ابلاغ سند ملی راهبردی احیا و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری با همکاری شرکت مادرتخصصی احیا و بهسازی عمران و بهسازی ایران اقدام به شناسایی محلات هدف در استان کرده ایم و برنامه بازآفرینی متناسب باشرایط هر شهر و هرمحله در حال تدوین است.
وی همچنین گفت: یکی از روش های پیاده سازی طرح های بازآفرینی شهری روش استفاده از مشارکت دستگاه های اجرایی و مردم و بخش خصوصی است که در این خصوص تلاش می کنیم.

**اجرای طرح های بازآفرینی شهری به همکاری دستگاه ها نیازمند است
رییس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی قزوین نیز در این کارگاه آموزشی گفت:امیدواریم با همکاری دستگاه ها برای اجرای هرچه زودتر طرح های بازآفرینی شهری در استان قزوین اقدام کنیم.
رافع ناصری فر اظهار کرد: طرح بازآفرینی شهری متفاوت از طرح های تفصیلی و جامع شهری است و بیشتر نگاه برنامه ای دارد.
وی افزود: مرحله اول طرح بازآفرینی شهری گونه شناسی از وضعیت شهر و محلات است و برای اجرای این طرح ها نیازمند تعامل ویژه ای با سایر اقشار و دستگاه های اجرایی و سمن ها هستیم.
وی ادامه داد: رویکرد جدید شرکت عمران بهسازی و راه وشهرسازی توسعه ستادهای بازآفرینی محله است تا با کار مشترک بتوانیم بازآفرینی محلات را اجرا کنیم.
ناصری فر اضافه کرد: با هماهنگی صورت گرفته با وزارت راه و شهرسازی، نخستین کارگاه مربوط به بازسازی در این زمینه در استان آغاز شده تا بتوان برای اجرای سیاست های بازآفرینی اقدام کرد.
استان قزوین یک هزار و 350 هکتار بافت‌ فرسوده شهری دارد که بهسازی 540 هکتار آن با اعطای تسهیلات در دست اقدام است.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما