شناسهٔ خبر: 22942013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه همدان:

رشد قارچ گونه منکرات در جامعه/ ازدواج به معضل تبدیل شده است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار کرد: امروز منکراتی در جامعه همانند قارچ گونه رشد می کند و عده ای را دچار گرفتاری می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: امروز منکراتی در جامعه همانند قارچ گونه رشد می کند و عده ای را دچار گرفتاری می کند که نگران آنان هستیم و سبب شده که به عظمت امربه‌معروف و نهی از منکر پی ببریم.

 

وی با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر همانند دریای متلاطم در مقابل یک قطره است، افزود: زنده نگه‌داشتن امربه‌معروف در جامعه سبب زنده ماندن معروف و دفع منکرات شده است.

 

وی تصریح کرد: یکی از دلایل رشد منکرات نبود امر به معروف است چرا که دائماً به متوجه منکرات هستیم و اگر معروفات ترویج شوند خود به‌ خود منکرات حذف و کمرنگ می‌شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بیان داشت: عدم توجه به امربه‌معروف سبب رشد علف‌های هرز می‌شود و از نظر عقل، شرع و فطرت، کسانی که به انجام کارهای زشت و ناپسند می‌پردازند ناقص هستند.

 

آیت الله محمدی خاطرنشان کرد: شرایط موجود در جامعه امروز سبب شده که ازدواج به معضل تبدیل شود به طوری که در ادارات و سازمان‌ها کشور اغلب کارمندان، زنان و مردان مجرد هستند که حقوق دریافت می‌کنند و خود را بی‌نیاز از ازدواج می‌دانند.

 

وی با بیان اینکه اگر ازدواج را تسهیل می‌کردیم شاهد رشد فساد نبودیم، گفت: افرادی هم که ازدواج می کنند به دلیل بیکاری و ... زندگی این افراد به طلاق می‌کشد.

 

 

نظر شما