شناسهٔ خبر: 22941581 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

لزوم رعایت و حفظ حریم جاده‌ها و رودخانه‌ها در ساخت و سازهای روستایی

فرماندارصومعه‌سرا تاکیدکرد: ساخت وسازهای روستایی باید با رعایت وحفظ حریم جاده ها و رودخانه ها صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

فرماندارصومعه‌سرا تاکیدکرد: ساخت وسازهای روستایی باید با رعایت وحفظ حریم جاده ها و رودخانه ها صورت گیرد.

به گزارش ایلنا از صومعه سرا، علی فتح اللهی در جلسه آموزشی پیشگیری وقوع جرم ویژه دهیاران و روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های صومعه سرا و ماسال که با حضور بخشداران و مقامات قضایی شهرستان و در سالن فارابی شهرستان صومعه سرا (به همت امور شوراهای و دهیاری‌های فرمانداری صومعه سرا) برگزار شد، ضمن خیر مقدم وتقدیر و تشکر از دهیاران وشوراهای  اسلامی روستاها و مسئولان امر دو شهرستان گفت: حفظ محیط زیست و منابع ملی از جمله وظایفی است که دهیاران بطور مستقیم با آن در ارتباط هستند.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای روستایی باید با  رعایت  و حفظ حرائم جاده‌ها و رودخانه ها صورت گیرد گفت: برای پیشگیری از وقوع حوادث وجرائم  در اینگونه موارد و جلوگیری از تخلفات ساخت وساز، تلاش و همکاری دهیاران و شوراها کمک شایان توجهی در این امر دارد .

فرماندار با اشاره به اینکه شوراها ودهیار باید در هر ساعتی از شبانه روز پاسخگوی نیاز و مشکلات روستا باشند، گفت : دهیاران و شوراها تاکنون به خوبی توانسته اند از عهده وظایف خود برآیند و توانسته اند منشا خیرات و برکات در حوزه روستایی باشند.

وی ادامه داد : با نگاه ویژه ای که دولت کریمه در راستای محرومیت زدایی در سطح روستاها دارد، سرلوحه کار و ارائه خدمات زیربنایی یکی از اولویت‌های کاری است که برای دولت محترم و پیرو آن در استان‌ها و شهرستان‌های کشور خواهد بود .

وی افزود: تلاش‌ما بر این است که درجهت ماندگاری مردم در روستاها و بالابردن درآمد پایدار و رعایت موازین قانونی برنامه محور پیش رفته و هر چقدر بتوانیم روستاها را پویا و فعال کرده و بستر شرایط زندگی خوب و در شان آنها را فراهم کنیم. اینگونه مطئنا به‌حفظ روستا وجلوگیری از مهاجرت‌ها به شهر کمک کرده‌ایم.

فرماندار در پایان اظهارداشت: همراهی و همکاری خوبی در شهرستان ما از دستگاه های اجرایی داریم به گونه‌ای که هیچگونه پرونده دادگاهی بین دستگاه های اجرایی و قضایی نداشته که با تعامل بین دستگاه ها حلقه مطمئنی ایجاد شده که این امید وجود دارد توسط آن به توسعه هر چه بیشتر و عمران آبادانی شهرستان  ما منجر شود .

نظر شما