شناسهٔ خبر: 22940785 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته فناوری میزان/ ۲۰ آذر

رونمایی دو گوشی هوشمند از شرکت چینی خوش آوازه/ کاهش درآمد تأمین‌کنندگان قطعه برای آیفون ۱۰/ باتری‌هایی که با عرق شارژ می‌شوند

خبرگزاری میزان- کاهش درآمد تأمین‌کنندگان قطعه برای آیفون ۱۰، باتری‌هایی که با عرق شارژ می‌شوند، تحولات جدید فورد و ... را در بسته فناوری میزان بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، کاهش درآمد تأمین‌کنندگان قطعه برای آیفون ۱۰، باتری‌هایی که با عرق شارژ می‌شوند، تحولات جدید فورد و ... را در بسته فناوری میزان بخوانید.

باتری‌های بیولوژیکی جدید با عرق شارژ خواهند شد

دیجیاتو: محققان دانشگاه بینگامتون نیویورک، باتری بیولوژیکی برای استفاده در پوشیدنی‌ها طراحی کرده‌اند که می‌تواند عرق انسان را به انرژی تبدیل کند. تحقیقات پیشین این گروه از محققان، پایه‌گذار طراحی این باتری بیولوژیکی شده است. پژوهش‌های قبلی این گروه در رابطه با طراحی و توسعه‌ی باتری‌های کاغذ محور و انعطاف‌پذیر بودند که به ساخت باتری‌هایی انجامیدند که می‌توانست یک ال‌ای‌دی را تا ۲۰ دقیقه روشن نگه دارد. سونی نیز پیشتر باتری‌هایی طراحی کرده بود که می‌توانست از کاغذ باطله انرژی تهیه کنند. با این حال این باتری جدید به علت پارچه‌ای بودن می‌تواند راحت‌تر در ساخت پوشیدنی‌ها به کار رود و چه بسا در آینده نزدیک لباس‌هایی تولید کردند که عرق بدن را برای شارژ کردن دستگاه‌های ثبت ضربان قلب و میزان قند خون بکار برند. علاوه بر این توسعه چنین باتری‌هایی راه را برای تولید جوراب، دستکش و دیگر پوشیدنی‌ها با قابلیت شارژ شدن هموار می‌کند. این اولین باری است که یک سلول ذخیره کننده انرژی قابل انعطاف ساخته شده که در زیر لایه یک تکه پارچه تعبیه خواهد شد. عرق انسان می‌تواند با حفظ زیست پذیری باکتری در سطح بدن، منبع مناسبی برای شارژ طولانی مدت این باتری‌ها ایجاد کند.

کاهش درآمد تأمین‌کنندگان قطعه برای آیفون ۱۰

زومیت: گزارش‌ها حاکی هستند که درآمد تأمین‌کنندگان قطعه برای گوشی آیفون ۱۰ اپل در ماه نوامبر کاهش یافته است و روند چندان مطلوبی ندارد. اپل آیفون ۱۰ را به مناسبت دهمین سالگرد عرضه نخستین گوشی هوشمندش، معرفی کرد. پرچم‌دار جدید کوپرتینویی‌ها نسبت به نسل‌های قبلی متفاوت است و به دلیل همین تفاوت‌ها، شرکت آمریکایی ناچار شد آیفون ۱۰ را با مدتی تأخیر، اوایل ماه نوامبر عرضه کند. به همین جهت، پیش‌بینی می‏‌شد که تأمین‌کنندگان قطعه به دنبال عرضه پرچم‌دار جدید اپل، درآمد بیشتری در ماه نوامبر به‌دست آورند. با این‌حال، برآورد‌ها حاکی هستند که ماه نوامبر، اوضاع چندان به نفع تأمین‌کنندگان قطعه برای آیفون ۱۰ نبوده است. بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده و با ارزیابی درآمد ماهیانه، Largan Precision، شرکت سازنده لنز تنها توانسته است ۰.۰۵ درصد درآمد بیشتری نسبت به ماه گذشته به دست آورد. پیش‌بینی شده است که در ماه دسامبر، درآمد این شرکت افت پیدا کند. سایر سازندگان قطعه برای آیفون ۱۰ نیز با چنین روندی دست به گریبان خواهند بود.

رونمایی دو گوشی خوشمند از شرکت چینی خوش آوازه/ کاهش درآمد تأمین‌کنندگان قطعه برای آیفون ۱۰/ باتری‌هایی که با عرق شارژ می‌شوند

تحولات جدید فورد اف-۴۵۰

زوم‌تک: فورد یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه اتومبیل سازی است و توقع مصرف کنندگان خود را بالا برده و باعث شده خریداران آن انتظار بهترین‌ها از این شرکت داشته باشند. از این رو تصمیم گرفته اف-۴۵۰ سوپر دیوتی را به یک پیشرانه ۶.۷ لیتری V۸ مجهز کرده و سپس روانه بازار کند. مدیر بخش بازاریابی فورد، تاد اسکرت در بیانه‌ای گفته که با تغییراتی که روی اف-۴۵۰ انجام داده ایم آن را به برترین وانت سنگین در کلاس خود تبدیل کرده ایم. فورد اف-۴۵۰ این خودرو دارای توان حمل بار سنگین و یدک کشی وسایل و خودرو‌های دیگر است. پیشرانه آن قادر است ۴۵۰ اسب بخار قدرت را به همراه ۱۲۶۷ نیوتن متر گشتاور را تولید کرده و قدرت و شتاب خودرو را افزایش دهد. سر سیلندر‌های جدیدی که در این مدل استفاده شده اند چنین قدرت و شتابی به موتور ماشین می‌دهند. همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم فورد اف-۴۵۰ سوپر دیوتی می‌تواند خودرو‌ها و وسایل سنگینی را یدک بکشد. فورد اعلام کرده این خودرو قادر است یک تریلری با وزن ۱۵.۵ تن و در صورت استفاده از قلاب عادی یک تریلری با وزن ۹۵۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد این قدرت در میان تمام خودرو‌های این کلاس بی سابقه می‌باشد. همچنین می‌تواند محموله‌ای با وزن ۳۳۰۰ کیلوگرم را حمل کند.

رونمایی دو گوشی خوشمند از شرکت چینی خوش آوازه/ کاهش درآمد تأمین‌کنندگان قطعه برای آیفون ۱۰/ باتری‌هایی که با عرق شارژ می‌شوند


دو گوشی هوشمند جدید شیائومی رونمایی شد

شرکت چینی خوش آوازه، از دو گوشی هوشمند جدید تحت عنوان Redmi ۵ و Redmi ۵ Plus رونمایی کرد که در کنار مشخصات‌شان، قیمت بسیار مناسبی را نیز داراست. قیمت این دو گوشی هوشمند از ۷۹۹ یوان آغاز می‌شود و از مهم‌ترین ویژگی‌های موجود در این دو دستگاه، استفاده از طراحی بدون حاشیه با لبه‌های منحنی و نسبت تصویر ۱۸:۹، دوربینی مجهز به لنز بزرگ‌تر و فلاش ال‌ای دی برای دوربین سلفی است. با اینکه شرکت شیائومی تمامی ویژگی‌های برتر را درون گوشی‌های سری Mi می‌گنجاند، با معرفی این دو گوشی، استاندارد سری ردمی این شرکت نیز فراتر از قبل رفته است. گوشی‌های Redmi ۵ و Redmi ۵ Plus در کشور چین عرضه خواهند شد و قرار است بزودی به صورت جهانی نیز عرضه شوند، ولی متاسفانه در حال حاضر اطلاعاتی درباره زمان عرضه جهانی این دو دستگاه در دسترس نیست.

 هوآوی دست از رونمایی برنمی‌دارد

شرکت چینی هوآوی در اواخر سال ۲۰۱۷ نیز دست از رونمایی محصولات جدیدش برنمی‌دارد و این شرکت اخیرا از گوشی هوشمند جدیدی تحت عنوان Nova ۲s رونمایی کرده که پیش‌تر نیز جزئیاتی از این گوشی به دستمان رسیده بود. این دستگاه به پردازنده‌ای که شرکت هوآوی در پرچمدار قبلی خود استفاده کرده بود یعنی کایرین ۹۶۰ به همراه ۴ یا ۶ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی، تجهیز شده است. همانطور که می‌دانید، این شرکت چینی جدیدا محصولات خود را با نسبت تصویر ۱۸:۹ عرضه می‌کند و Nova ۲s نیز از این قاعده مستثنی نیست و رزولوشن صفحه نمایش این گوشی فول اچ دی است و حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است. هوآوی در قسمت پشتی این گوشی، یک دوربین دوگانه ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد که یکی رنگی و دیگری تک رنگ است و همچنین گشودگی دیافرام هردو دوربین f/۱.۸ است که باعث بهتر شدن عمکرد دوربین در نور کم می‌شود. در قسمت جلویی گوشی شاهد یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی که به احتمال بسیار وظیفه‌ی عمق سنجی را به عهده دارد به همراه فلاش ال‌ای دی هستیم.

ابداع نوعی ژل برای پانسمان فوری چشم آسیب دیده

زی‌نیوز: دانشمندان، یک ژل موضعی حساس به دما ابداع کرده‌اند که می‌تواند جراحت‌های چشمی را در میدان جنگ پانسمان کند. این ژل که توسط دانشمندان دانشگاه "کالیفرنیای جنوبی (USC) ساخته شده هنگام استفاده کردن در چشم از حالت مایع به حالت نیمه جامد فوق‌العاده قوی تغییر می‌کند. هنگامی که بیمار برای درمان همیشگی جراحت آماده باشد، پزشکان این پانسمان جامد موقتی را با اضافه کردن آب سرد برمی دارند. ماده‌ای که این گروه برای ایمپلنت‌های شبکیه، با آن کار می‌کنند، نوعی هیدروژل به نام PNIPAM poly (N-isopropylacrylamide) است که به خاطر ویژگی منحصر به فردش به طور طبیعی برای این کابرد مناسب است. به گفته پژوهشگران، این هیدروژل در صورت سرد شدن، به مایعی با کاربرد راحت و در صورت گرم شدن، به ماده نیمه جامد چسبناکی با چسبندگی زیاد تبدیل می‌شود. نویسنده ارشد این پژوهش می‌گوید که از آنجا که دمای تغییر وضعیت هیدروژل به دمای چشم انسان بسیار نزدیک است باید ویژگی‌های آن را تعدیل می‌کردیم تا مطمئن شویم به محض استفاده در چشم توسط یک سرباز یا پزشک، یک پانسمان جامد را شکل خواهد داد. این ژل با ایجاد یک پانسمان جامد تغییرپذیر، نویدبخش آینده‌ای درخشان برای نسل بعدی چسب‌های بافتی است. هنگامی‌که چشم‌پزشک آماده درمان چشم باشد، می‌تواند ژل آبی را با استفاده از آب سرد خارج کند و آن را به حالت چسبندگی کمتر بازگرداند.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

نظر شما