شناسهٔ خبر: 22940221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از 28 میلیارد ریال کمک به ایتام و فرزندان محسنین کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- ایرنا- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: حامیان در هشت ماه گذشته 28 میلیارد ریال به ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد این استان کمک کردند.

صاحب‌خبر -

علی حسن مظاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 6 هزار و 201 حامی، ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد این استان را حمایت می‌کنند.
وی افزود: حامیان در هشت ماه گذشته بیش از 28 میلیارد ریال به ایتام و فرزندان محسنین کمک کرده‌اند که بیش از 19 میلیارد ریال کمک‌ها نقدی بوده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در استان سه هزار و 39 یتیم و 2 هزار و 713 نفر از فرزندان محسنین دارای حامی هستند.
وی عنوان کرد: 80 درصد حامیان ایتام کهگیلویه و بویراحمد غیر بومی هستند.
مظاهری تصریح کرد: همشهریان نیکوکار می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد امام خمینی یا سایت ohsenin.ir فرزندان بی‌بضاعت این سرزمین را یاری رسانند.
عمده‌ترین دلایل زیر پوشش کمیته امداد قرار گرفتن افراد در این استان شامل فوت سرپرست خانوار با 46 درصد، از کارافتادگی سرپرست خانوار با 40 درصد و طلاق با 4.4 درصد بوده و متارکه سرپرست خانوار، معلولیت و بیماری سرپرست خانوار و بدسرپرست بودن نیز از دیگر عوامل است.
افزون بر 34 هزار خانوار با جمعیتی افزون بر 91 هزار نفر از جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
18 هزار سالمند بالای 60 سال، 900 بیمار صعب‌العلاج و سه هزار و 85 یتیم پسر و دختر کمتر از 18 سال زیر پوشش کمیته امداد این استان هستند.
ایتام کهگیلویه و بویراحمد توسط حدود هفت هزار حامی مورد حمایت قرار گرفته‌اند و میانگین مبلغ پرداختی به آنان در هر ماه یک میلیون و 130 هزار ریال است که این میزان علاوه بر کمک‌های کمیته امداد استان خواهد بود.
هشت هزار و 251 دانش آموز، 2 هزار و 22 دانشجو و 141 طلبه در طول سال از خدمات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد استفاده می‌کنند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: سید ولی موسوی
9868/6110

انتهای پیام /*

نظر شما