شناسهٔ خبر: 22939851 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

زهرا نعمتی: قول می‌دهم برای حقوق ورزشکاران تلاش کنم/ با معلولیت، انگار دوباره متولد شدم

انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی 25 دی‌ماه برگزار می‌شود که 6 نماینده از کمیسیون ورزشکاران در این نشست حضور خواهند داشت. یکی از این نمایندگان زهرا نعمتی قهرمان تیراندازی با کمان المپیک 2016 ریو است.

صاحب‌خبر -

او حالا قرار است نقش محوری‌تری را به عنوان یکی از ستارگان ورزش بانوان ایفا کند. نعمتی در گفت‌وگویی که با «ایران» داشت، درباره فعالیت‌های این روزهای خود صحبت کرده است.


به عنوان یکی از 6 نماینده کمیسیون ورزشکاران برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک  انتخاب شدید.
بله همین طور است. من به همراه آقایان حمید سوریان،‌ هادی ساعی، کیانوش رستمی، یوسف کرمی و خانم الهه احمدی نفراتی هستیم که در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت خواهیم داشت.
 

مثل اینکه قرار است اتفاقات خوبی هم با تشکیل کمیسیون ورزشکاران بیفتد.
ما برای همین اینجا هستیم که کارهای خوبی را برای ورزشکاران انجام دهیم.
 

تا چه اندازه هدف‌تان گرفتن حق و حقوق ورزشکاران است؟
بله درست است. من سعی دارم تا خیلی در این زمینه فعالیت کنم. ورزشکاران ما از قشر نجیبی هستند که گاهی حق و حقوق آنها نادیده گرفته می‌شود و من قول می‌دهم که تمام تلاشم را انجام دهم که حق و حقوق این ورزشکاران لحاظ شود.
 

درباره انتخاب حمید سوریان به عنوان رئیس کمیسیون ورزشکاران چه نظری دارید؟
به هر حال آقای حمید سوریان از پیشکسوتان ورزشی و از بزرگان هستند که افتخارات زیادی به دست آورده‌اند و به نوعی جزو اسطوره‌های ورزش ایران هستند که حضورشان در این کمیسیون باعث افتخار ماست و حالا که مسئولیت کمیته ورزشکاران را پذیرفته‌اند، با تجربیات زیادی که دارند، خیلی می‌توانند کمک کنند تا مشکلات سایر ورزشکاران برطرف شود.

 

چند روز پیش روز جهانی معلولان هم بود و شما یکی از ستاره‌های بزرگ این حوزه هستید. چطور توانستید به عنوان یک ورزشکار معلول این همه درخشش داشته باشید و تا قهرمانی المپیک خودتان را مطرح کنید.
من باید به خانواده‌ام اشاره کنم که نقش بسزایی در رشد من داشتند. ضمن اینکه خودم هم فعل خواستن را صرف کردم. نخواستم زهرا نعمتی تسلیم معلولیت شود و جنگیدم. من دورانی با پاهایم می‌توانستم ورزش دیگری را انجام دهم اما بعد از معلولیتی که برایم به وجود آمد، انگار دوباره متولد شدم و زندگی دیگری برایم شکل گرفت. به خودم قول دادم که این معلولیت هیچ وقت سد راه من نشود و از همه کسانی هم که شباهت‌هایی با من دارند، می‌خواهم که با مشکلات مقابله کنند و هرگز تن به شکست ندهند.
 

جالب اینکه لحظه کسب مدال طلای شما در مسابقات ریکرو انفرادی بانوان در رقابت‌های پارا تیر و کمان سال ۲۰۱۷ بیست و پنجمین لحظه برتر از ۵۰ لحظه برتر سال 2017 معرفی شده است.
بله این هم باعث افتخار من بود که در واقع هر سال هم برای من تکرار می‌شود. این نشان می‌دهد که جنبش پارالمپیک به رشد ورزشکاران بانوی ایرانی توجه دارد. اینکه ما با حجاب اسلامی در مسابقات شرکت داریم و تلاش می‌کنیم تا پرچم کشورمان را بالا ببریم و این افتخار متعلق به همه زنان ایرانی است.
 

به موضوع زنان اشاره کردید. الان هم فیلم «صفر تا سکو» درباره زندگی خواهران منصوریان در حال اکران است و شما هم برای تماشای آن رفته بودید.
بله من در اکران خصوصی این فیلم حضور پیدا کرده بودم. خواهران منصوریان هم نشان داده‌اند که نماد توانایی زنان ایرانی هستند و به شکلی واقعی بخشی از زندگی آنها به نمایش درآمده است. خواهرانی که هیچ وقت نا امید نشدند و با ناملایمات جنگیدند و حالا هم جزو ستاره‌های ورزش ایران هستند.
 

انتخاب‌تان به عنوان یکی از مجریان برتر برنامه «هزار داستان» هم جالب توجه بود.
شما که از همه چیز خبر دارید! (می‌خندد) بله این موضوع هم باعث افتخار من بود که از بین 60 مجری این برنامه که خیلی از آنها هم سابقه اجرا و بازیگری داشتند، به عنوان تنها ورزشکار در بین مجریان برتر آن برنامه قرار گرفتم.

 

 

نظر شما