شناسهٔ خبر: 22938851 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مهمان ناخواندۀ نشست وزرای اروپا کیست

منبع: العالم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه به صورت تحمیلی و خارج از عرف دیپلماتیک در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل شرکت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو قرار است در این نشست درباره تصمیم اخیر امریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی وزرای خارجه اروپا را متقاعد کند.

منابع سیاسی آگاه در اروپا از بروز تنشی جدی در روابط رژیم صهیونیستی با اتحادیه اروپا در پی انتقاد موگرینی از تصمیم اخیر ترامپ در مورد قدس اشغالی و نیز حضور "تحمیلی" نتانیاهو در نشست سران اروپا خبر داده اند.

در پی این اقدام نتانیاهو، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای سفری مشابه در اوایل سال آتی میلادی دعوت کرده که این امر منجر به خشم اسرائیلیها شده است.

در هر حال کارشناسان معتقدند سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مقر اتحادیه اروپا در بروکسل و حضور در جمع وزرای خارجه این اتحادیه به مانند دیدار با مکرون رییس جمهور فرانسه در الیزه به شکست می انجامد چرا که اکثر کشورهای اروپایی تصمیم اخیر امریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرده اند.

نظر شما