شناسهٔ خبر: 22938763 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

از سال آینده انجام می‌شود

احیای مسیر دریایی اعزام حجاج هندی به عربستان

گروه بین‌الملل: مسیر دریایی اعزام زائران هندی به حج از سال آینده در قالب طرح جدید مرکز حج این کشور احیا می‌شود.

صاحب‌خبر -

احیای مسیر دریایی اعزام زائران هندی به حجبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در هند؛عربستان سعودی امسال سهمیه حج مسلمانان هند را از یک میلیون و 350 هزار نفر به یک میلیون و هفتصد هزار نفر افزایش داد.


از ویژگی‌های کلیدی طرح جدیدی که توسط مرکز حج هند مطرح شده است و انتظار می‌رود از سال آینده اجرا شود، فرستادن زائران از طریق دریا به جده است، این مسیر که حدود یک هفته زمان برای پیمودنش لازم است در سال 1995 به دلیل فرسوده‌بودن کشتی ناقل حجاج متوقف شده بود.


مطرح‌شدن گزینه مسیر دریایی از شهر ساحلی بمبئی به جده به دلیل درخواست دیوان عالی هند از مرکز حج مبنی بر لغو یارانه‌های سفر هوایی حجاج تا سال 2022 است که البته انتظار می‌رود مسیر دریا هزینه‌های زائران را نیز کاهش دهد.


به گفته یک منبع آگاه کشتی‌های جدید می‌توانند حدود 4 هزار تا 5 هزار مسافر را در خود جای داده و این مسیر یک هفته‌ای را در 2 تا 3 روز طی کنند. از دیگر ویژگی‌های این طرح محدودکردن زیارت حج به صورت یک بار در طول زندگی فرد است که توسط دولت هند به تصویب خواهد رسید.

هدف طرح محدود کردن زیارت به یک بار در طول عمر، کسب اطمینان از فرستادن عادلانه تمامی افراد علاقه‌مند و نه فقط ثروتمندان به این سفر معنوی است/.

نظر شما