شناسهٔ خبر: 22938723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه ساوه:

مصوبات مجلس باید در جهت حفظ منافع جامعه باشد

R41371/P1357/S6,73/CT11

امام جمعه ساوه با بیان اینکه مشکلات معلمان حق‌التدریسی باید در اسرع وقت و مطابق قانون برطرف شود گفت: مصوبات مجلس باید در جهت حفظ منافع جامعه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی شامگاه یکشنبه در دیدار با معلمان حق‌التدریسی در رابطه با بررسی مشکلات این قشر که در دفتر امام جمعه ساوه برگزار شد با اشاره به وظایف ائمه اجمعه اظهار داشت: از وظایفی که مقام معظم رهبری بر عهده ائمه جمعه گذاشته آن است که ائمه جمعه تریبون و بیان صدای مردم هستند و خودشان را با مردم می‌دانند بنابراین ائمه جمعه هم می‌توانند مواضع رسمی جمهوری اسلامی را برای عموم مردم در نماز جمعه می‌پردازند و هم اینکه بیان کننده و انعکاس دهنده مشکلات مردم هستند، بنابراین این وظایف محول شده به ائمه جمعه نه کار سیاسی و نه جنبه انتخاباتی داشته است و قطعا این جلسات و پیگیری‌ها تاثیرگذار است.

وی افزود: فرهنگ یک جامعه قبل از هر چیز در دست معلمان است و اگر می‌خواهیم در همه عرصه‌ها توسعه پیدا کنیم و شاهد آسیب‌های فرهنگی و معضلات در جامعه نباشیم و قبل از هر چیز باید به این قشر توجه داشته باشیم زیرا تربیت جامعه در دست این قشر است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: بنده به عنوان امام جمعه به این سبک آموزش اعتراض دارم، مقام معظم رهبر به صراحت به وزیر وقت آموزش و پرورش اعلام فرمودند به هر میزان که برای آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت خرج کنید، هزینه نیست بلکه سرمایه است ولی امروز جایگاه آموزش و پرورش در جامعه کمرنگ شده که نتیجه آن بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی است.

حسینی بیان کرد: اصل 27 قانون اساسی این است که حق مردم باید گرفته شود ولی متاسفانه فردی که حرف از صنف خود بزند آن را سیاسی جلوه می‌دهیم و این خلاف قانون و شرع است، متاسفانه گاهی برخی نمایندگان مجلس به جای اینکه این جزییات را قانونی کنند وارد بازی‌های سیاسی می‌شوند. 

امام جمعه ساوه بیان کرد: مشکل عمده امروز ما عدم اجرای صحیح برخی مصوبات و قانون است، مشکل ما ورود خانم‌ها به استادیوم ورزشی نیست بلکه مشکلات معلمان را مشکل مهمتر و اصلی می‌دانیم چرا که حدود 30 هزار نفر از معلمان ما در کشور با مشکلاتی روبه‌رو هستند، قشری که در همه عرصه‌ها تاثیرگذار بوده است. چرا معلمی که 15 سال وقت خود را صرف تعلیم و تربیت کرده باید از خیلی از مزایا محروم باشد و در بلاتکلیفی به‌سر ببرد مشکل امروز ما این است.

وی افزود: رئیس جمهور حقوق شهروندی را مطرح می‌کنند ولی ما انتظار داریم این حقوق به جای اینکه در قالب نوشته باشد عملیاتی شود، در سال 82 آزمونی برای جذب معلمان حق‌التدریسی برگزار شده و این تعداد جذب شدند و بعد از 15 سال چه معنی دارد که مجدد همین قشر آزمون بدهند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: دفاع معلمان حق‌التدریسی حق آنها است و هر نوع تعرض به حقوق آنها را محکوم و با چنین رفتاری برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما