شناسهٔ خبر: 22938692 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شهدا با الگو پذیری از سیره نبوی و ائمه اطهار(ع) اخلاق را در جامعه تبیین کردند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: شهدا با الگو پذیری از سیره نبوی و ائمه اطهار(علیه السلام) و با ایثار خونشان، اخلاق را در جامعه تبیین کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، محمدرضا سوقندی در جمع خانواده شهداء وایثارگران با بیان  مطلب گفت: ما اگر بخواهیم این سیره جاودان باقی بماند باید با نگاهی الهی و معنوی برای همه افراد جامعه احترام قائل شویم.

 

وی خانواده های ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس را از بزرگ ترین سرمایه در نظام جمهوری اسلامی خواند و افزود: این خانواده ها در شرایط امروز نیز همچون گذشته دلسوز جامعه و کشور هستند.

 

سوقندی  با اشاره به این که رزمندگان دفاع مقدس آفریننده فرهنگ ایثار و شهادت هستند بیان داشت، فرهنگ ایثار و شهادت مانند نهضت عاشورا متعلق به همه قشرهاست و مردم در ترویج و گسترش آن وظیفه دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ،سیره پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) را باعث توسعه دین  دانست و گفت: هفته وحدت فرصتی برای تبیین اخلاق در جامعه به خصوص بین نسل جوان است.

 

اخلاق و سیره پیامبر اکرم(ص) باعث اعتلای دین شد

وی با بیان اینکه اسلام در شرایطی مردم عربستان و حجاز و شام را باهم برادر کرد که تا پیش از آن، باهم در نبرد بودند، افزود: پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) نه با شمشیر، بلکه با سلاح اخلاق، مردم را به سوی خود جذب کرد بنابراین باید در آئین هفته وحدت بر این اصل اساسی در سیره رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم) تکیه کنیم.

 

سوقندی بابیان اینکه رعایت هرچه بیشتر اخلاق ما را به سیره نبوی نزدیک تر می سازد، گفت: الگو پذیری از سیره پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) بزرگترین درس زندگی است که در محیط خانواده، مدرسه، دانشگاه، بازار و ارتباط با همه اقشار مختلف مفید فایده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اخلاق و سیره پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) باعث اعتلای دین شد، تصریح کرد: وی افزود: دور شدن از اخلاق ما را از سبک زندگی ائمه اطهار (علیه السلام) دور ساخته و وارد تباهی می کند لذا باید صداقت، راستی و درستی که از محاسن و مکارم اخلاق حسنه نیز محسوب می شود، را سر لوحه امور خود قرار دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خانواده شهداء پرچمداران ترويج فرهنگ ايثار و معنويت در جامعه هستند

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، نیز در این مراسم حفظ و پاسداري از آرمانهاي شهداء را يك وظيفه اعلام کرد و خانواده شهدا را پرچمداران ترويج فرهنگ ايثار و معنويت در جامعه دانست.

حجت السلام محمدرضا حدادیان ،یکی از معنویات بزرگی که امروز در سطح جامعه مطرح است را ارزش ایثار و شهادت عنوان کردو گفت: این ارزشی که در جای جای میهن وجود دارد به خاطر شهدایی است که از جان خود برای حفظ ارزشها گذشته اند و ما نمی توانیم درک کنیم که شهدا و خانواده معزز آنها از چه جایگاه والایی در نزد خداوند برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه خانواده شهید از جهات مختلف، دارای مقام و منزلت ویژه ای در پیشگاه خداوند و در نظام و جامعه اسلامی هستند اضافه کرد: پدر و مادر شهید با توجه به این که معمولاً بیشترین نقش را در تربیت شهید ایفاء می کنند و با داشتن بیشترین علاقه به فرزند خود او را تقدیم خدا کرده اند از جایگاه و ارزش والایی برخوردار می باشند.

 

حدادیان استقلال و آزادي ما را نتيجه پايمردي و جانفشاني هاي شهداي گلگون کفن و ايثارگران کشور اسلامي مان برشمردو افزود: روحيه شهادت طلبي، ايثار و از جان گذشتگي از باورهاي ديني و اعتقادات قلبي انسانهاي پاک و خدايي نشات مي گيرد و تداوم اين روحيه راز ماندگاري نظام جمهوري اسلامي است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شهدا و ایثارگران الگوهای ایثار و شهادت هستند

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، تصریح کرد: فرزندان شهدا یادگاری از شهدا هستند و این را مایه فخر و مباهات می دانند و ما باید با ارائه دستاوردهای آنها به نسل امروز جایگاه واقعی آنها را نشان دهیم.

 

وی تصریح کرد: شهدا و ایثارگران الگوهای ایثار و شهادت هستند و همه بخشها باید در زنده نگه داشتن این ارزشها بکوشند و باید این جلوهای ایثار در تمامی برنامه ها تجلی یابند، باید یاد و نام و راه شهدا صیانت شود.

 

حدادیان بیان داشت: برای تداوم انقلاب اسلامی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... تلاش کنیم، پرچمدار حرکت در مسیر ولایت فقیه باشیم و به وصایای شهدا توجه داشته باشیم.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، به هفته وحدت نیز اشاره کردوافزود: این هفته بهترین فرصت برای اتحاد و همبستگی بیشتر مسلمانان جهان در برابر توطئه های دشمنان است.

 

وی ادامه داد: دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان هزینه های زیادی کردند اما تقویت اتحاد و وحدت مسلمانان در توانسته و می تواند همه نقشه های شوم آنها را خنثی و بی اثر کند.

 

مسلمانان باید همیشه یکدل و یکصدا در برابر دشمنان قیام کنند

حدادیان هفته وحدت را فرصت بسیار خوبی برای آشنایی با سیره و روش زندگی پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) برشمرد و تاکید کرد: مسلمانان با پیروی از فرامین و دستورات پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) می توانند در برابر توطئه های دشمنان پیروز و موفق باشند.

 

وی با بیان اینکه در طول تاریخ رمز موفقیت مسلمانان در برابر دشمنان وحدت و اتحاد بوده است، یادآور شد: تاریخ نشان داده است هر زمان مسلمانان وحدت و یکدلی خود را حفظ کرده اند، در برابر دشمنان پیروز بوده اند، بنابراین مسلمانان باید همیشه یکدل و یکصدا در برابر دشمنان قیام کنند.

 

 

نظر شما