شناسهٔ خبر: 22938608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح ملی وارنیش فلوراید دربین 220 هزار دانش آموزابتدایی البرز اجرا شد

کرج - ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت : مرحله اول طرح ملی رایگان وارنیش فلوراید با هدف پیشگیری از پوسیدگی دندان در بین 220 هزار دانش آموز دوره ابتدایی این استان اجرا شد.

صاحب‌خبر -

فرشید علیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پوسیدگی دندان شایع ترین بیماری مزمن دوران کودکی و نوجوانی است که در بین اقشار جامعه با هر نژاد و رده اجتماعی مشاهده می شود.
وی با اشاره به اینکه استفاده از وارنیش فلوراید در بین دانش آموزان حدود 50 درصد کاهش پوسیدگی در دندان های شیری و دائمی را به همراه دارد، اظهار کرد: طبق آخرین بررسی های انجام شده به طور متوسط هر کودک شش ساله ایرانی در بدو ورود به مدرسه دارای پنج دندان شیری پوسیده است و از شش تا 12 سالگی نیز میزان پوسیدگی دندان های دایمی روند افزایشی دارد.
وی با اشاره به اینکه بهترین زمان برای کنترل بیماری های دهان و دندان سنین کودکی است ، تصریح کرد: یکی از بهترین مکان ها برای دسترسی به این گروه سنی ، مدارس ابتدایی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: برای سومین سال است که این طرح مهم در مدارس دوره ابتدایی در قالب یک برنامه ملی اجرایی شده است.
علیزاده در ادامه به تحت پوشش قرار گرفتن 220 هزار دانش آموز دوره ابتدایی این استان در طرح وارنیش فلوراید پرداخت و افزود : اجرای این طرح ملی در مدارس البرز یک ماه بطول انجامید.
وی خاطر نشان کرد: همزمان با اجرای این طرح ، 225 مراقب سلامت در مدارس ابتدایی البرز به دانش آموزان و والدین آموزش بهداشت دهان و دندان دادند و از وارنیش فلوراید به عنوان یکی از بهترین روش های پیشگیری از پوسیدگی دهان و دندان نام می برند.
وی اضافه کرد: این برنامه ملی با مشارکت اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در مدارس ابتدایی کشور اجرا شد.
وی ضمن تاکید بر اینکه با اجرای این طرح گامی موثر برای ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان برداشته می شود، اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته 214 هزار دانش آموز دوره ابتدایی تحت پوشش طرح وارنیش فلوراید قرار گرفتند.
این طرح در دو مرحله در مدارس دوره ابتدایی استان البرز به اجرا در می آید که مرحله دوم آن در بهار سال 97 انجام می شود.
بیش از نیمی از جمعیت 455 هزار نفری دانش آموزی البرز در مدارس ابتدایی تحصیل می کنند.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده:داریوش غفاری

انتهای پیام /*

نظر شما