شناسهٔ خبر: 22938581 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد؛

درخواست وام بیش از ۲ هزار شرکت دانش بنیان/ بازپرداخت ۸۶ میلیاردی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه از کل شرکت های دانش بنیان ۲ هزار و ۳۱۹ شرکت به صندوق درخواست وام داده اند، گفت: تاکنون ۸۶ میلیارد تومان توسط شرکتها بازپرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

دکتر بهزاد سلطانی، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ضریب نفوذ صندوق نوآوری و شکوفایی ۷۴ درصد بوده است و بدان معناست که از ۳ هزار و ۱۴۹ شرکت دانش بنیان ۲ هزار و ۳۱۹ شرکت به صندوق طرح ارائه کردند تا وام دریافت کنند.

وی با بیان اینکه طی مدت ۴ سال، بیش از ۱۰۰ طرح به نتیجه رسیده و محصول خود را وارد بازار کرده اند، گفت: بازپرداخت وام این شرکت ها آغاز شده و تاکنون ۸۶ میلیارد تومان را بازگردانده اند.

به گفته سطانی، این طرح ها کوتاه مدت یک تا دوساله بودند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: مابقی شرکت هایی که به صندوق نوآوری و شکوفایی رجوع نکرده اند به این دلیل که یا اطلاعی ندارند یا اینکه شرکت های نوپا یا صنعتی هستند.

وی ادامه داد: شرکت های نوپا هنوز نتوانسته اند طرح خود را به نتیجه برسانند و شرکت های صنعتی هم نیازی به وام های صندوق ندارند؛ شرکت های صنعتی تنها برای معافیت های مالیاتی دانش بنیان می شوند.

سلطانی عنوان کرد: همچنین طرح هایی هستند که در شهرستان ها هستند و اطلاعی از اقدامات معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی ندارند.

نظر شما