شناسهٔ خبر: 22938544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس انجمن بیماران سرطانی خراسان شمالی:

یک‌سوم بیماران سرطانی خراسان شمالی مبتلا به سرطان گوارش هستند

بجنورد- رئیس انجمن بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت: یک‌سوم از بیماران سرطانی در استان مبتلابه سرطان گوارش هستند.

صاحب‌خبر -

سید حمید حریری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر یک‌سوم از بیماران مبتلابه سرطان، مبتلابه سرطان گوارش ازجمله معده، پانکراس، کلون و روده بزرگ هستند که جزء پرهزینه‌ترین نوع سرطان است.

حریری افزود: طی هشت ماه نخست امسال ۲۶۰ بیمار سرطانی جدید در انجمن عطوفت ثبت‌شده است.

وی بابیان اینکه آمار سرطان خراسان شمالی در حال افزایش و این آمار نگران‌کننده است، بیان کرد: طی مهر و آبان ماه امسال، ۹۰ بیمار مبتلابه سرطان در این انجمن ثبت‌شده که ضرورت دارد به سمت پویش ملی پیشگیری از سرطان پیش برویم.

رئیس انجمن بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت: مقررشده به‌منظور شناسایی زودهنگام سرطان در استان طرح غربالگری سرطان در کارگروه بهداشت و سلامت بررسی و پس از تصویب با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اجرا شود.

حریری بابیان اینکه هم‌اکنون دو هزار و ۱۵۰ بیمار مبتلابه سرطان تحت پوشش انجمن سرطان قرار دارند، افزود: از این تعداد ۸۹۰ نفر خانم و ۱۴۰ نفر کودک زیر ۱۷ سال و مابقی این آمار را آقایان و جوانان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: شایع‌ترین سرطان بین خانم‌ها سرطان سینه و دهانه رحم است.

رئیس انجمن سرطان خراسان شمالی بابیان اینکه برای پیشگیری از سرطان و آگاه‌سازی جامعه با آموزش‌وپرورش قرارداد منعقدشده است، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از هشت هزار دانش‌آموز آموزش‌ دیده‌اند.

نظر شما