شناسهٔ خبر: 22938530 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پادشاه اردن:

قدس کلید تحقق صلح و ثبات در منطقه است

پادشاه اردن در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور مصر، قدس را کلید تحقق صلح و ثبات در منطقه دانست.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رأی الیوم، عبدالله دوم پادشاه اردن روز سه‌شنبه برای بررسی پیامدهای به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و تبادل دیدگاه‌ها و هماهنگ کردن مواضع بین ریاض و امان، به عربستان سفر می‌کند.

یک منبع در ریاض گفت که مذاکرات عبدالله دوم با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور بر بررسی پیامدهای احتمالی تصمیم ترامپ بر آینده روند سازش و تحولاتی که فلسطین اخیرا شاهد آن بوده است، متمرکز خواهد بود.

از سوی دیگر عبدالله دوم پادشاه اردن در گفت‌وگوی تلفنی با عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر بر ضرورت گسترده شدن تلاش‌های عربی و اسلامی و بین‌المللی برای حفاظت از حقوق فلسطینیان تاکید کرد.

پادشاه اردن در این گفت‌وگوی تلفنی، قدس را کلید تحقق صلح و ثبات در منطقه دانست.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از فلسطینیان برای تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

بیش از ۲۰ هزار نفر از شهروندان اردنی بعد از نماز جمعه در امان پایتخت اردن تظاهرات کردند و با سردادن شعارهایی تصمیم ترامپ در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کردند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای اننقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

نظر شما