شناسهٔ خبر: 22938486 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اعتراض طرفداران تیم فوتبال سلتیک به تصمیم ترامپ در مورد قدس

خبرگزاری شبستان: طرفداران تیم فوتبال سلتیک اسکاتلند در اعتراض به تصمیم اخیر ترامپ در مورد قدس پلاکاردی با مضمون «قدس٬ فلسطین است» را در ورزشگاه به نمایش درآوردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل ازآناتولی؛ طرفداران تیم فوتبال سلتیک اسکاتلند در اعتراض به اقدام اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مورد قدس پلاکاردی با مضمون «قدس٬ فلسطین است» را در ورزشگاه باز کردند.

آنها اعتراض خود به اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان "پایتخت اسرائیل" را در بازی لیگ فوتبال اسکاتلند که در ورزشگاه فوتبال هیبرنین این کشور با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید٬ به این صورت نشان دادند.

گفتنی است رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گذشته، علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به اسرائیل و اعلام آن به عنوان پایتخت این کشور، گفت: "زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرارسیده است". ترامپ همچنین دستور داده آمادگی لازم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گیرد.

لازم به ذکر است اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی» خود اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینیان قدس را پایتخت کشورشان می دانند.

نظر شما