شناسهٔ خبر: 22938438 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :

قم به برکت حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، قطب فرهنگی جهان اسلام است

قم – ایرنا- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کشور ما هر چه دارد از عنایت معصومان و بزرگانی مانند امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) است و امروز وجود این نعمت بزرگ الهی، شهر مقدس قم را در کانون توجه جهانی و به عنوان قطب فرهنگی جهان اسلام قرار داده است.

صاحب‌خبر -

آیت الله حسن ممدوحی روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاسیس حوزه های علمیه، وجود علما و بزرگان دینی و خدمات ارائه شده به دین اسلام ، تنها بخشی از برکات حضور نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر مقدس قم می باشد.
وی ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه (س) مانند ستاره ای درخشان و گوهری گرانبها در آسمان ایران اسلامی و قم می درخشد و روز به روز پرتو شعاع نورانی این فرزند امام، تابان تر و برکات آن فزون تر می گردد.
استاد حوزه علمیه قم گفت: ما باید بیش از این قدردان حضور حضرت فاطمه معصومه (س) باشیم، مبادا با برخی رفتارها و یا خدای ناکرده پوشش های زننده، حرمت حریم حرم بانوی کرامت را خدشه دار کنیم.
وی افزود: درکنار معصومان همیشه اولاد و شاگردان آنان نیز تاثیرگذار هستند و امروز بسیاری از آنها در اطراف حرم کریمه اهل بیت (ع) نور افشانی می کنند.
وی ادامه داد: حضرت معصومه (س) در زمان حیات خود در بین بانوان جلسات درس، سخنرانی و گفت وگو داشتند و به صورت قطعی شاگردانی که راه و منش حضرت را دنبال کنند نیز تربیت کردند و بعد از وفات ایشان نیز رواق و صحن و سرای حرم آن حضرت ، پناهگاه مردم و جلوه گاه علم، معرفت، بصیرت و خرد است.
آیت الله ممدوحی گفت: هر کجا که معصومان و فرزندان آنان حضور داشته باشند آنجا محفل علم و انس با معارف دینی است و مردم ما نیز با استقبال از این بزرگان و توسل به حرم های نورانیشان، به خوبی قدردان این نعمت ها می باشند.
وی اظهار داشت: امروز بسیاری از مردم بر این باورند توسل به آن حضرت، دوای هر دردی می باشد، مردم قم بیش از دیگران باید حرمت حرم را نگه دارند و به بانوی کرامت متوسل شوند.
فردا سه شنبه 23 ربیع الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به قم می باشد.
مردم متدین این شهر مقدس دراین روز با حرکت کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه (س) ، ورود آن حضرت را جشن گرفته و مضجع شریف کریمه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را گلباران می کنند.
در سال 201 قمری درپی انتقال اجباری امام رضا(ع) پیشوای هشتم شیعیان به خراسان، حضرت معصومه(ع) بعد از یک سال تحمل دوری برادر بزرگوارش از مدینه منوره عازم خراسان شد.حضرت فاطمه معصومه(س) در طول مسیر به علت رخداد وقایعی به شدت بیمار شد و از کاروانیان خواست تا او را به شهر قم برسانند.
آن حضرت در 23 ربیع الاول سال 201 قمری به شهر قم وارد شده و مورد استقبال عده کثیری از مردم مشتاق و شیفته اهل بیت(ع) قرار گرفت.آن بزرگوار بعد از 17 روز اقامت در منزل موسی بن خزرج که به «بیت النور» شهرت یافت، در دهم ربیع الثانی سال 201 هجری دیده از جهان فرو بسته و در «باغ بابلان‏» قم دفن شد.
اخت الرضا، راضیه، مرضیه، معصومه، تقیه، نقیه، رشیده از القاب حضرت می باشد، معصومه لقب مشهور ایشان است، در روایتی نقل شده از سوی حضرت امام رضا(ع) آمده است: هر کس حضرت معصومه را در قم زیارت کند مانند کسی است که مرا زیارت کرده است.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

انتهای پیام /*

نظر شما