شناسهٔ خبر: 22938418 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیگیری های ایرنا در اسفراین نتیجه داد/ پایگاه انتقال خون ایجاد می شود

اسفراین -ایرنا - پیگیری های خبری ایرنا در اسفراین مبنی بر مشکلات رفت و آمد مردم به مرکز استان برای اهدای خون نتیجه داد که در این پیوند، فرماندار اسفراین از آغاز ایجاد پایگاه انتقال خون در این شهرستان 120هزار نفری خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرنگار خبرگزاری ایرنا در اسفراین طی سال های گذشته این مشکل مردم را بارها پی گیری و بازنشر کرده است.
جواد نوروزی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایجاد پایگاه انتقال خون در اسفراین یکی از خواسته های دیرینه مردم این شهرستان است که امسال به تحقق خواهد پیوست.
وی با اشاره به اینکه زمین احداث این پایگاه در سال های گذشته در مکانی مناسب جانمایی و خریداری شده است، افزود: امسال برای نخستین بار 2میلیارد ریال برای آغاز اجرای ایجاد پایگاه انتقال خون شهرستان از محل بودجه ها استانی تخصیص یافته است.
نوروزی افزود: این میزان اعتبار که به صورت اوراق بهادار است امسال صرف خرید مصالح برای آغاز احداث این پایگاه انتقال خون می شود و عملیات اجرای آن از سال آینده آغاز خواهد شد .
مدیر کل پایگاه انتقال خون خراسان شمالی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سه شهرستان بزرگ این استان شرایط ایجاد پایگاه انتقال خون را دارند گفت : شهرستان اسفراین سومین شهرستانی است که امسال با تخصیص 2میلیارد ریال اعتبار برای ساخت پایگاه انتقال خون کار احداث آن آغاز می شود.
احسان روشن روان با بیان اینکه زمین احداث این پایگاه در شهرستان اسفراین 4سال است که خریداری شده ولی به علت تخصیص نیافتن بودجه در سال های گذشته عملیات ساخت اجرایی نشده بود افزود: امسال با مساعدت ریاست سازمان برنامه و بودجه استان اعتباری 2میلیارد ریالی به این پروژه اختصاص یافت.
به گزارش ایرنا اهدای خون در شهرستان اسفراین از گذشته تاکنون با استقبال خوب مردم مواجه بوده است چنانکه در سال های گذشته که پایگاه سیاری از مرکز انتقال خون استان به شهرستان اعزام می شد با صف های طولانی شهروندان مواجه می شد.
7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشار: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*

نظر شما