شناسهٔ خبر: 22938323 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مهدوی کیا مرد سال فوتبال آسیا شد

امروز یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ برابر با ۲۱ربیع الاول ۱۴۳۹ هجری قمری و ۱۰دسامبر ۲۰۱۷ میلادی است، اتفاقات فوتبالی سال های پیش در چنین روزی را باهم مرور می کنیم.

صاحب‌خبر -

مهدوی کیا مرد سال فوتبال آسیا شد به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان امروز یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ هجری شمسی برابر با ۲۱ربیع الاول ۱۴۳۹ هجری قمری و ۱۰ دسامبر۲۰۱۷ میلادی است.

۵۱ سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در چارچوب مرحله گروهی مسابقات فوتبال پنجمین دوره بازی های آسیایی موفق شد با نتیجه ۲- صفر تیم فوتبال مالزی را شکست دهد.
این دیدار در بانکوک برگزار شد. حمید شیرزادگان در دقیقه ۲۸ و همایون بهزادی در دقیقه۵۰ گل های تیم ایران را زدند. برای تیم ایران در این مسابقه از ابتدا عزیز اصلی، حسن حبیبی، حسین فرزامی، محمد رنجبر، مصطفی عرب، پرویز قلیچ خانی، علی جباری، جلال طالبی، همایون بهزادی، حمید شیرزادگان و اکبر افتخاری به میدان رفتند. هدایت تیم ایران بر عهده گئورگی سوچ بود.

۴۷سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در چارچوب مرحله گروهی مسابقات فوتبال ششمین دوره بازیهای آسیایی به مصاف تیم فوتبال اندونزی رفت و به نتیجه تساوی ۲-۲ دست یافت. این دیدار در بانکوک، با حضور ۲۰هزار تماشاگر و به قضاوت ناگاشیما از ژاپن برگزار شد. ابراهیم آشتیانی در دقیقه۳۷ و اصغر شرفی در دقیقه۷۷ گلهای تیم ایران را زدند. برای تیم ایران در این مسابقه ناصر حجازی، جعفر کاشانی، حسن حبیبی، مصطفی عرب (فریدون معینی از دقیقه۴۹)، ابراهیم آشتیانی، منصور پورحیدری، پرویز قلیچ خانی، کارو حق وردیان، علی پروین، اصغر شرفی و حسین کلانی به میدان رفتند. هدایت تیم ایران بر عهده ایگور نتو بود.

۳۳سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود در چارچوب مرحله گروهی هشتمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا به مصاف تیم فوتبال سنگاپور رفت و به نتیجه تساوی یک-یک رسید. این دیدار در ورزشگاه ملی سنگاپور، با حضور ۲هزار تماشاگر و به قضاوت شنبه ابو وحید از عمان برگزار شد.
شاهرخ بیانی در دقیقه ۵۵ (از روی نقطه پنالتی) تک گل تیم ایران را زد. برای تیم ایران در این مسابقه از ابتدا بهروز سلطانی، محمدرضا شکری زاده، اصغر حاجیلو، محمد پنجعلی، رحیم میرآخوری، جعفر مختاری فر، ضیاء عربشاهی، غلامرضا فتح آبادی، حمید درخشان، شاهرخ بیانی و عبدالعلی چنگیز به میدان رفتند. هدایت تیم ایران بر عهده ناصر ابراهیمی بود.

۲۱سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در چارچوب مرحله گروهی یازدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا موفق شد با نتیجه ۳-یک تیم فوتبال تایلند را شکست دهد. این دیدار در ورزشگاه آل مکتوم دبی، با حضور ۱۲هزار تماشاگر و به قضاوت لو جون از جمهوری خلق چین برگزار شد. نعیم سعداوی در دقیقه۳۴، مهرداد میناوند در دقیقه۵۶ و علی دایی در دقیقه۷۰ گلهای تیم ایران را زدند. برای تیم ایران در این مسابقه نیما نکیسا، افشین پیروانی، علی اکبر استاد اسدی، نعیم سعداوی (علی میرزا استواری از دقیقه۸۶)، مهرداد میناوند، حمید استیلی، کریم باقری، علیرضا منصوریان (داریوش یزدانی از دقیقه۶۹)، مجتبی محرمی، سید علی موسوی (خداداد عزیزی از دقیقه۶۲) و علی دایی به میدان رفتند. هدایت تیم ایران بر عهده محمد مایلی کهن بود.

۱۹سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در چارچوب دور دوم مرحله گروهی مسابقات فوتبال سیزدهمین دوره بازیهای آسیایی موفق شد با نتیجه ۵-صفر تیم فوتبال تاجیکستان را شکست دهد. این دیدار در ورزشگاه سوفاچالاسای بانکوک، با حضور ۵هزار تماشاگر و به قضاوت احمد نبیل ایاد از لبنان برگزار شد. علی دایی در دقایق۵و۷۴، کریم باقری در دقیقه۱۳، محمد خاکپور در دقیقه۱۸ و سید علی موسوی در دقیقه۵۱ گلهای تیم ایران را زدند. برای تیم ایران در این مسابقه نیما نکیسا، محمد نوازی (علیرضا منصوریان از دقیقه۷۰)، محمد خاکپور، نادر محمدخانی، جواد زرینچه، مهدی مهدوی کیا، حمید استیلی (داریوش یزدانی از دقیقه۷۵)، کریم باقری، علی کریمی، سید علی موسوی و علی دایی به میدان رفتند. هدایت تیم ایران بر عهده منصور پورحیدری بود.

۱۰سال پیش در چنین روزی، تیم فوتبال سپاهان، در مرحله یک چهارم پایانی چهارمین دوره مسابقات فوتبال جام باشگاههای جهان به مصاف تیم اوراوارِد دیاموندز ژاپن رفت و با نتیجه ۳-یک شکست خورد. این دیدار در ورزشگاه تویوتای ژاپن، با حضور بیش از ۳۳هزار تماشاگر و به قضاوت کافی کودجیا از بنین برگزار شد. محمود کریمی در دقیقه ۸۰ تک گل تیم سپاهان را زد. برای تیم سپاهان در این مسابقه محمد سواری، هادی عقیلی، فرشاد بهادرانی، محسن بنگر، هادی جعفری (محمود کریمی از نیمه دوم)، عبدالوهاب ابوالهیل (ابراهیم لوینیان از دقیقه۷۸)، کبیر بلو (سعید بیات از نیمه دوم)، جابا مجیری، عماد محمدرضا، سید مهدی سید صالحی و احسان حاج صفی به میدان رفتند. هدایت تیم سپاهان برعهده لوکا بوناچیچ بود.

انتهای پیام/

تقویم تاریخ ورزش 19 آذر

نظر شما